Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tornsanger
Jeg har bestilt det Samsung laver til deres plasma skærme. tjek evt. samsungs hjemmeside. WMN2000C passer til ps64d8005(står under WNM2000B på hjemmesiden). WNM2000C er lavet til deres skærme over 55" hvor WNM2000b er op til 55". Har set beslaget på mindre skærme og er design mæssigt enestående - skærmen sidder 2 cm fra væggen. Samtidigt er det ikke specielt dyrt. Bestilte mit til 900 kr. i A-Z. Har set det på nettet til 875 inkl forsendelse.
Det var i hvert fald en mulighed...
Kan forresten informere dig om at mit tv kommer tirsdag...
Brugeravatar
Af bang
Jeg må hellere få det væg-ophængt fra starten så... :o

Jamen der (tirsdag) kommer mit nok også, godtnok ved at være spændt nu..

Men der er lige nogle ting jeg er i tvivl om.. Mon det blir leveret med en kedelig plastic remote control? eller blir den leveret med touch-remote som jeg ser andre steder på nettet/i verden? det ser det umiddelbart ud til iflg. samsungs DK hjemmeside, nederst i specifikationer...!? eller forstår jeg det forkert!? Det ser også ud til at blive leveret med slankt vægophæng.. Hvis ikke, så er det både nedern og meget misvisende.. Ikke?
Brugeravatar
Af Weissbier
Vægophæng medfølger ikke, og jeg kan bekræfte, at fjernbetjeningen er en almindelig en af slagsen i ægte plastik - og slet ikke så fed som den, der fulgte med C7705. ::l Skidt også være med det, for vi bruger en Logitech universalfjernbetjening alligevel. :)
Brugeravatar
Af bang
Øv øv.. :((

Nå men, jeg må have mig en galaxy s 2 så!!! hehe..

Hvad så med 3D briller, de må sgu da sende bare 1 par med? (fedterøve) :p
Brugeravatar
Af Weissbier
Niks, ingen briller - det var der med C7705 ::l , men Galaxy S II skulle være en rigtig fed telefon. :)
Brugeravatar
Af bang
Hva´ f..... er det for noget skod! Her har man købt TOP modellen og føler sig taget i ..... Det er bare for dårligt!!! Skriver altså en klage til samsung support !:(

Nu håber jeg så bare ikke der er nogle fejl på skærmen.. Min far har lige ringet og oplyst hans nyindkøbte LG LE850n 42" har en fejl ned gennem billedet som en antydning af en oplyst hvid/rødlilla streg.... (købt i fredags i elgiganten) Hvad gør han lige?

Krydser fingre for min samsung er problemløs.. Elektronik er bare ikke hvad den har været.. man hører SÅ meget her og andre steder O-O
Brugeravatar
Af Weissbier
Jeg krydser også fingre for dig. Min er sund og summer ikke særlig meget, så det kan altså lade sig gøre. 8)
Af THM
bang skrev:

Nu håber jeg så bare ikke der er nogle fejl på skærmen.. Min far har lige ringet og oplyst hans nyindkøbte LG LE850n 42" har en fejl ned gennem billedet som en antydning af en oplyst hvid/rødlilla streg.... (købt i fredags i elgiganten) Hvad gør han lige?
han benytter sig af garantien :)

syntes også det er lidt fesent at der ikke følger briller med når det er topmodellen, det burde der. desuden undrer det mig de ikke benytter den ellers fede fjernbetjening fra sidste års model, og i stedet har nedgraderet :o
også bekymrende, og underligt, at evnen til at vise 24p tilsyneladende er forringet :((
Af Fredtoft
THM skrev: også bekymrende, og underligt, at evnen til at vise 24p tilsyneladende er forringet :((
Hvordan er gengivelsen af 24P forriinget?
Af lennon
Der er foreløbigt en enkelt bruger,som fornemmer et problem . .
Af smuld
jeg har en ven som lige har købt dette fjernsyn, så jeg håber lidt på at nogle herinde kna hjælpe mig lidt.

jeg søger nemlig kalibreringen på denne skærm. så hvis en kunne poste den herinde, ville det sku være fedt. for jeg har kigget over alt, og har ikke rigtig kunne finde en endnu. ;;)

og sekundet efter jeg skriver dette finder jeg så det jeg skal bruge.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1333561

håber det hjælper andre
Af Mysen
avforums skriver ikke de reelle tal. De mener, at der er for stor forskel på panelerne, og vil ikke stå til ansvar for, at folk går og tror at deres modeller er kalibrerede, selv om de faktisk langt fra er optimeret som ved en rigtig kalibrering.

hvis du får glæde af indstillingerne er det selvfølgelig fint nok, men jeg tror du vil kunne få mere ud af en kalibreringsdvd.
Af smuld
nu er jeg ikke den som har styr på de dvderem men nu vil jeg teste det, også må jeg se hvordan det står
Af Mysen
Jeg har sq heller ikke styr på det, og det betyder, at det tager noget længere tid, end for én, der har styr på det. Men hvis man stiller på på "kontrast", "gamma" "lys" osv. så kan du finde en noget mere præcis gråtoneskala. det er nok umuligt, at lave en flad gammakurve uden udstyr, men det kan sagtens lykkes at få flere detaljer i billedet uden udstyr.
Jeg indstillede først efter en test, men kunne godt se et svagt grønligt skær i den hvide farve (Jeg mener den var grøn), og den fik jeg på ren amatørbasis gjort mere hvid blot ved at skrue lidt frem og tilbage.

Jeg burde have fået en prof kalibrering for længe siden. Med en PS64D8005 til +20.000, bør man også ofre pengene. Især fordi standardindstillingerne ikke er så gode som eksempelvis Panasonics THX-profiler. Der er meget at vinde..