Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa...

Igår satte jeg en digital antenne til mit tv (samsung le40c755)

den fandt dr, tv2 mv, men Ramasjang, dr HD og dr update fandt den ikke.... hvorfor???

Når antennen sættes til et af ungernes tv kommer alle kanalerne med det samme.

Skal der søges på en bestemt frekvens eller???

Håber i kan hjælpe :-)

Har googlet lidt, men synes ikke der kommer noget brugbart frem :)
Af Linnebjerg
glemte lige at nævne... :-)

har kigget en masse herinde omkring forsvundne/manglende digitale kanaler, men alle jeg har fundet har antenneforening, stofa eller yousee..

Ved ikke om det er meningen, men den finder heller ingen radiokanaler :(
Af Mysen
hvem er din udbyder? Har du indtastet netværks-id?
Af Linnebjerg
Der er ingen udbyder... det er bare de gratis kanaler jeg kan hente i luften. Dr, tv2, ramasjang, dr hd, dr update osv.
På vores drenges tv kommer alle kanalerne frem. Men ikke på mit.
Af Linnebjerg
Det er jo også det jeg vil mene.. at den skal finde alle kanaler altså :)

Har læst andetsteds at man kan indstille tvet til finland og så skulle den kunne finde alle kanaler.... vil det hjælpe her??

synes det er lidt mystisk at alle kanaler kommer frem på vores drenges tv (prosonic), men ikke på mit..
Af Linnebjerg
har siddet og rodet lidt mere... Det er en indendørs antenne og nogle gange finder den flere kanaler end andre.. kan det være antennen der er for svag??

Hvad måler man en antennes modtage styrke i og er der et minimum den skal have førend man er sikker på den finder alt?? (isæ gennem mure m.m
Af Jay
Har dit TV mpeg4, eller kun mpeg2?

Det kunne lyde som om at det kun har mpeg2, da det finder mpeg2 kanalerne (DR1, DR2, TV2 etc.) men ikke mpeg4 kanalerne (Ramashang, DR-HD etc.).

Dine børns TV har sikkert mpeg4, siden de finder alle kanalerne.