Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pede2970
Hej Alle

Jeg har et Samsung PS50C7705 jeg er ekstremt glad for. Bedste TV jeg nogensinde har ejet.

Nogen gange når der er bevægelser på skærmen, ikke altid, kommer der en glorie eller en slags slør omkring det som bevæger sig. Man opdager det mest når det er mennesker som står op og går/løber.

Det opstår kun i ganske korte sekunder og ødelægger ikke min oplevelse af at jeg bare har en mega fed skærm.

Kan nogen fortælle hvad det hedder og om jeg kan få det væk.

Mange hilsner Pede :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det hedder overdrive trailing og du kan ikke få det væk. Hvis skærmen er indstillet efter anbefalingerne herfra, så må du desværre leve med det. Det kan muligvis reduceres ved at bruge Motion Flow, men det har så en række ulemper ved siden af.
Af THM
hmm vidste ikke der kunne komme overdrive trailing på en plasma skærm, troede kun det var lcd tv der led af det :o
Af bantam
Jeg synes, at det kunne lyde som om, der er slået noget billed-interpolation til (100Hz, Motion Judder Canceller, Cinema Smooth eller hvad det nu hedder på den model).
Af Pede2970
ok, tusind tak for svar. Har aldrig hørt og set det før men vil prøve at tjekke det med indstillingerne og det med hvor mange hz den står til.

Som jeg skrev kan jeg leve med det men kunne da godt tænke mig at vide om andre brugere af PS50C7705 opleve det. Det bliver vi ikke beskrevet i den meget omfattende test som var her på FP og skulle det vise sig jeg er den eneste eller en af de få der oplever det vil jeg selvfølgelig reklamerer over det.

Men oplever andre det så er jeg lige tilfreds. I øvrigt har jeg i dag og i går set meget Eurosport HD (Le Mans) og pludselig tænker jeg....det er ikke når det er en HD kanal (Canal Digital)...men igen:

Kæft en fed fladskærm. Kan svært forstille mig der findes bedre...og er også lige glad. :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sorry. Jeg spottede ikke at der stod PS foran. Det er i så fald Motion Plus du skal slå fra.