Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CowboyJoe
bang skrev:Flot Tv.. :)

Tænkte på om du kan give målene længde og højde.. evt også diagonalt :) altså på 64" D8005

Ved nogen herinde om Elgigantens butikker har fået den endnu? og hvad er prisen dér kontra deres onlinepris?

Vh
Dennis
Står på Samsung's Amerikanske hjemmeside:

http://www.samsung.com/us/video/tvs/PN6 ... A-features

Dimensions
58.6" (W) x 35.0" (H) x 1.5" (D) Without Stand
58.6" (W) x 38.6" (H) x 13.8" (D) With stand
Shipping Dimensions: 64.1" (W) x 40.3" (H) x 17.3" (D)

Skal så lige omregnes til cm. :)
Af purtsak
er der nogen der ved hvor meget eller om det here er dårligere Samsung PN64D550 :)
Af Mysen
Det er jo flere modelserier laverer, og så er det en amerikansk model.
Kort sagt, så er den både dårligere og mere besværlig. Men det undrer mig da ikke, at amerikanerne har en billig storskærm til rådighed. Her gælder "størst er bedst", og det er jo ikke altid budgettet rækker til noget ordenligt..
Brugeravatar
Af westahn
Jeg glæder mig meget til at se om dybden på den sorte og buzz er forbedret på ps64d8.. - det var der afholdte mig fra en investere i en ps63c7705... det er da også irriterende at der ikke snart er en test et seriøst sted på nettet af ps64d8.. eller ps59d7.. :)
Brugeravatar
Af bang
Bare lige sige jeg nu har besluttet at bestille dette TV (ps64D8005) i bilka, inden deres rentefrie lån d. 11 udløber... hehe.. blir´ sgu´ vildt nok.. 8)

Konen er også overtalt, så med lidt is i maven går det nok O-O

De har ikke tv´et i deres lagerkort, men den flinke bilka-medarbejder ringede til deres indkøbskontor og forhørte hvorvidt det kunne skaffes... Han ringede nogle timer senere og gav en glædelig nyhed, der gjorde mig varm.. Han sagde prisen er kr. 21.000,- efter de checkede net-priserne ud, for at være matchene.. Ret godt gået! af en bilka.. ;)

Nu er det så jeg tænker.. Jeg har aldrig haft i tankerne at skulle købe tv i bilka.. Er usikker på service aftale? nogen der ved mere omkring "servicen" hos dem på det seneste? ..og andre ting jeg skal være opmærksom på!?
Brugeravatar
Af Weissbier
Har også lige bestilt en hos Wupti. 8) Spændt på at høre, hvor meget den summer. Købte en PS63C7705 sidste år, som summede hørbart, men det vænnede vi os til. Den fik imidlertid en pixelfejl, og her står jeg så nu. :)
Af tornsanger
Så har jeg også købt dette tv(ps64d8005) på rentefri lån...
Fik først tilbudt det til 22.995 i Bilka, men endte med at købe det i A-Z i Hjørring, hvor jeg fik det til kr. 21.000.
Så det kan svare sig at shoppe lidt på tværs mellem butikkerne selvom det er samme ejer...
Så håber jeg tv'et er det værd!!!
Af Slot
Blot træls at rammen er i sølv. Vil medgive Oil i det, han skriver længere oppe.
Brugeravatar
Af bang
Sjovt nok.. fik også købt igår i A-Z i hjørring.. rentefrit til 21.000,- :) venter nu bare på de ringer og det kan afhentes.. en lille uge lød svaret!?
Af pekr
Nu har jeg haft tv'et i to uger, der har ingen buzz været overhovedet eller skyggen af retention. Og sølv rammen lægger man slet ikke mærke til.
Brugeravatar
Af Weissbier
Jeg har nu haft mit PS64D8005 i godt et døgn, og jeg er tilfreds. Jeg har modtaget et sundt eksemplar, og både fruen og jeg mener, at det summer mindre end det "gamle" PS63C7705, vi havde før. Vi havde vænnet os til lyden, men vi selvfølgelig glade for, at støjen på den nye er hørbart dæmpet. Jeg synes, at billedet hakker mere tydeligt ved 24p-materiale, end jeg husker PS63C7705 og helt sikkert mere end vores Sony KDL-52Z5500, men det er jo nok ikke noget at gøre ved.

Så er der lige dét med foden. Jeg kender ikke 51"-modellen, men på 64"-modellen skal forbrugeren selv montere den, hvilket blandt andet involverer, at skærmen skal lægges ned med panelet nedad. Samtidig skal der være plads nedenfor, så foden ligger plant til bagpladen. Vi lagde det ned på dobbeltsengen og fik foden på, men jeg synes, at det er en risikofyldt procedure. Gud ved, hvor mange paneler, der vil blive "baldret" på dén konto?

"Ups, jeg fik ikke ordentligt fat."
"Ups, jeg trykkede for hårdt."
"Ups, underlaget var ikke jævnt."
"Ups, der lå en skruetrækker i vejen."
Etc.

Ellers er det et dejligt fjernsyn. Nu skal Rasmus "bare lige" have det anmeldt, så jeg kan få indtastet de rigtige farveværdier i billedeopsætningen. ;)
Brugeravatar
Af bang
Jeg får mit om et par dage.. og er da også betænksom vedr udpakning og montering..

Planen er at det skal på væggen, så mon ikke det er dumt at starte med foden inden jeg får fat i et vægmonteringskit...!?!? Forslag fra nogen til et der får det HELT ind til væggen?

Noget helt andet.. (Bio)Lyd! Der er 4 systemer (Samsung) jeg ikke rigtig kan beslutte mig for..

HT-D6750W http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... returnurl=

HT-D5550 http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... prd_detail

HT-D5500 http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... prd_detail

HW-C770S http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... returnurl=

Tror nok jeg vælger HT-D6750W

Jeg har 7000,- til et godt hjemmebio-system... Er det ikke skønnest med et sæt der er samme mærke? Tænker, de her sæt har faktisk fede features til prisen... 8)
Brugeravatar
Af Weissbier
bang skrev:Jeg får mit om et par dage.. og er da også betænksom vedr udpakning og montering..

Planen er at det skal på væggen, så mon ikke det er dumt at starte med foden inden jeg får fat i et vægmonteringskit...!?!? Forslag fra nogen til et der får det HELT ind til væggen?
Jo, hold dig fra foden, hvis du ikke skal bruge den. :(