Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.
Jeg ejer et LG 50PK550.
Jeg har en feature, der hedder "optag", når jeg trykker på "planlæg" inde i programguiden.
Jeg undrer mig lidt over, hvordan man bruger dette. Jeg prøvede at tilslutte et USB-stik til TV'et, men det lod ikke til, at det blev gemt derpå.

Måske det er et must at have en DVD-player?
I så fald: skal den kunne optage, nu hvor mit TV åbenbart kan det?
Med andre ord: kan man købe en billig DVD-afspiller, uden optager-featuren, men stadig optage derpå ved hjælp af TV'et?

Håber virkeligt I forstod spørgsmålet. Hvis ikke, så sig til!

På forhånd tusind tak!
Af Mysen
Hej. Dit tv har ike optagefunktion på trods af knappen. Det kan være, at de bare har puttet den samme elektroniske programguide i alle deres modeller, og du derfor har mulighede for at trykke optage.

Hvis du skal optage på en boks, kræver det, at den boks understøtter optagelse. Du kan ikke optage på en almindelig dvd-afspiller, da den jo tilsluttes via scart eller HDMI. Desuden kræver det en harddisk at optage på, med mindre man vil optage direkte på en skive...

Hvis du skal have det til at køre skal du have fat en en kombi bluray/harddiskoptager med mpeg4 tuner eller en digital boks med optagefunktion. Den købes hos din tv-udbyder, eksempelvis Yousee elle Stofa. Man kan også købe billige digi-bokse, der kan tilsluttes en usb-harddisk, men jeg ved ikke, hvor godt disse virker.