Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wiltrold
Hej alle!
Da jeg nu er fyldt 18 og har fået en god håndfuld skillinger, synes jeg det er på tide at investere i mit eget TV. Jeg har aldrig før købt TV, og jeg søgte derfor herind for råd. Jeg er helt på bar bund med hensyn til om det skal være Plasma/LCD/LED. Også producenten siger mig ikke meget udover at mange anbefaler Sony som de bedste skærme. Som titlen siger, skal jeg bruge TV'et til en masse Blu-ray film og gaming på min PS3. Det skal stå på mit værelse, og jeg kommer til at befinde mig mellem 1-3 meter fra det (Spil: 1,5 meter - Film: højest 3 meter).
Jeg vil selvfølgelig gerne have 1080P. 3D er selvfølgelig en dejlig ting, men overhovedet ikke en nødvendighed.
Mit budget ligger på omkring 5-8k.

Jeg håber at i kan hjælpe mig :)

Vh William Olsen
Af Michael P
LG er rigtig mange glade for herinde, inkl. mig selv.
Har selv lige fået et 47" LD750N (LCD tv)

Mange er også glade for LG´s plasma tv, som heller ikke koster spidsen af en jetjager, dog skal man være opmærksom på retention og faren for burn-in (læs om det på hovedsiden så ved du hvad jeg snakker om ;) )
Plasma tvét skulle dog være det hurtigste reagerende, såsom hvis du ser fodbold, så er der ikke noget efterslæb på manden, hvilket man kan opleve på nogle LCD tvér. Men mange er nu også kritiske og gør problemet større end de er vil jeg sige :)
Plasmaét skulle også lave den bedste sort

LED tvét er jo stadig et LCD tv, hvor backpanel er skiftet ud med LED, og derfor er det meget smallere, det ser da fedt ud, men jeg valgte at få et lidt bedre tv, der var lidt tykkere (mit er uden LED) og så sparede jeg endda lidt penge ;)
De kan fåes i to modeller, EDGE-LED og FULL-LED, hvor edge, som jo siger sig selv, er det kun i kanten (siderne) du har LED, og FULL-LED er så flagskibet inden for det :)

Men ja det er et rent HELVEDE, undskyld ordet, men der er så mange tvér idag at det gør helt ondt at vælge :)
Af Wiltrold
Jeg ville meget gerne have andre svar :D
Af rkc
Hej du kan finde meget ved at kigge på listen over anbefalinger,
men jeg ville nok finde et plasma fra panasonic muligvis gt/vt20 fra sidste år eller g30 fra i år