Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle.

Jeg har mere eller mindre bestemt mig for at købe et Samsung 8005tv i 46". Men jeg undre mig så lidt over, at vi nede i butikken uden at spørge fik tilbudt 1000kr i rabat plus lidt ved siden af.

Jeg kan også læse der er nogle andre brugere som snakker om de har fået rabat på denne model de sidste par dage. Er der noget pris nedsættelse på vej, eller er det bare normen ?

Tvét kommer med rabat til at koste 13999, og er altså under hvad jeg kan finde i online butikkerne.

Nogen der kan kaste lidt lys over det ?

Mvh Anders
Af DavidHimself
Butikkerne er vel pressede? noget kunne tyde på der er lidt avance af give af :)

Jeg overvejer virkelig kraftigt at købe PS51D8005'eren, efter at have set den til under 12 kilo!!!
Af TOTAL_AbeHale
Det er self muligt det er grundet de er pressede..

Gad vide hvor langt man kan få dem ned så, har godt nok aldrig prøvet at en sælger selv tilbyder som noget af det første, at sætte prisen ned under hvad de blir solgt for på nettet.
Af noxity
Det er ret simpelt. De nuværende priser er en del over hvad forhandlerne giver for TVet. De har altså en pæn avance på helt nye modeller, og tror vi skal hen til september før priserne online er i bund. Men indtil da, så vil de fysiske butikker sagtens kunne give det et bedre tilbud end hvad du finder online.

I princippet er alle forhandlere jo interesseret i at holde priserne så høje som muligt, men hvis det rygtes at man kan få TVet billigt andre steder, så vil folk begynde at matche den pris. I hvert fald så længe de ikke taber penge på det.

Vil ikke afslører hvad indkøbsprisen er, men 13.999kr er en god pris for både forhandler og kunde :)
Af noxity
Tror ikke du får dem under de 13.999kr i øjeblikket. De ved at det er en god pris for dig, og hvis de går meget længere ned, så tjener de stadigvæk penge, men det vil være så lidt, at risikoen for at tabe penge i sidste ende er for stor.

Man arbejder jo typisk med en fortjeneste på ca. 9% for at det kan betale sig at sælge et produkt, og kun når butikkerne er rigtig presset vil de gå under deres grænse. Den variere selvfølge fra butik til butik, alt efter hvor langt nede de kan holde deres udgifter.
Af StoreSol
Regner også selv med at skulle købe det tv, så vil da gerne lige høre, hvilken butik der er tale om :)
Af DavidHimself
Det kan jo i princippet være alle butikker - det kommer meget an på hvordan du "kommer ind på" sælgeren, og der er da også nogle der med det koncept de har er, nemmere at få til at give tilbud, selv på helt nye varer - andre er vil hellere gå glip at salget end at give en go' rabat.

Men det er nu ikke kun de fysiske butikker - man kan tit og ofte få sindssygt vilde tilbud ved blot at ringe til netbutikkernes kundeservice.
Det handler bare om at være lidt frisk, og gøre det på en behagelig måde.
TOTAL_AbeHale skrev:Hej Alle.

Jeg har mere eller mindre bestemt mig for at købe et Samsung 8005tv i 46". Men jeg undre mig så lidt over, at vi nede i butikken uden at spørge fik tilbudt 1000kr i rabat plus lidt ved siden af.

Jeg kan også læse der er nogle andre brugere som snakker om de har fået rabat på denne model de sidste par dage. Er der noget pris nedsættelse på vej, eller er det bare normen ?

Tvét kommer med rabat til at koste 13999, og er altså under hvad jeg kan finde i online butikkerne.

Nogen der kan kaste lidt lys over det ?

Mvh Anders
For 16000 kr. kan man købe Panasonic TX-P50VT30Y.
Af Købmanden
Min svoger har lige fortalt mig at han for 1 time siden bestilte et 50VT30Y til 15490,- bare ved at ringe til kundeservice ;;)
At spare 1500,- ved at foretage en opringning - det kan blive en ret imponerende timeløn!
Af Rene
på wubti fås det til ca lige under 13000 med en 250gb harddisk for en 40" og lige under 16000 for en 46" også med 250gb
Senest rettet af Rene 08 jun 2011, 17:30, rettet i alt 1 gang.
Af TOTAL_AbeHale
Vil bare lige sige, at nu står der en 46" 8005 foran mig, og fik den til den nette pris af 12999. Fik ham en tusse ekstra ned. Og må sige jeg er indtil videre yderst tilfreds :0). Så må vi se hvor meget det er faldet om et par måneder.
MigSelv skrev: For 16000 kr. kan man købe Panasonic TX-P50VT30Y.
Hej MigSelv

Jeg så faktisk også på det tv, men da min bedre halvdel, også skulle have noget at sige, blev det samsung, bla fordi det var alligevel et par tusinde billigere, og så passede designet bedre ind i vores stue, er faktisk første gang hun har syntes et tv var flot, så den røg i kurven :)
Af StoreSol
Og du vil stadig ikke ud med butikken? Så vi andre ved hvem der er villige :)[/quote]
Af Slot
Købmanden skrev:Min svoger har lige fortalt mig at han for 1 time siden bestilte et 50VT30Y til 15490,- bare ved at ringe til kundeservice ;;)
At spare 1500,- ved at foretage en opringning - det kan blive en ret i
mponerende timeløn!
15490 kr er sgu billigt. Det koster ellers normalt 20000 kr.

Gad vide om 55VT30Y
også snart kan handles "billigt"