Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dang
Hey Flatpanels.

Jeg har kig på disse 2 Fjernsyn, og jeg er helt ny på fjernsyn´s fronten, så tænkte på hvad ville i vælge og hvorfor ?

Jeg er udemærket klar over at det er 2 vidt forskellige skærme da den ene er plasma og den anden er LED.

Er meget i tvivl da LED´en står super skarpt, måske for skarpt til film ? og har det klart fedeste design !

Men Plasma´en er mere afdæmpet og tror den vil være rare at se på men er bange for det der burn-in ?

Skal selvfølgelig primært bruge den til at se alm tv på, men tror det jeg går mest efter er den bedste film oplevesle da jeg ikk tror det har så meget at sige når jeg skal se beverly hills på tv2 ! :)

Spørg endelig hvis der er noget jeg ikk har fået skrevet som kan hjælpe !

På forhånd tak !

Fra Dan
Af lennon
Nu er der ingen seriøse test på Samsungs 2011 plasma . Men traditionelt har de bedre rå billedkvalitet end deres LCD. Og samtidigt er der næsten 20% større skærmareal på 51" vs 46", såhhhh . . .
Af Mysen
Det er gode skærme begge to, men hvis fokus er på filmoplevelsen er det nok plasmaen, du bør tage. Designet på den er jo også ganske pænt og de ekstra 5 tommer giver dig lige de sidste detaljer med.
Når det er sagt, så er UE modellen ganske rost (D8005 med et andet design/ mere hukommelse til smart-tv), og du vil stadig kunne afdæmpe billedet på den og fjerne den sterile skarphed. Derfor er den altså også et fint valg, når nu du er vild med designet.

Men altså, 20 % mere skærm.... O_O
Af Dang
jeg hælder også mest til plasmaen nu ! men hvordan er den at spille på da jeg også ejer en PlayStation 3 ?:) det er ikk det jeg vægter højst, men det er jo også meget rart at vide !:)
Af Mysen
hvis den er ligesom min 2010 model, så er den god at spille på. spiltilstand minimere inputlag og skærmen opdaterer hurtigt. Til gengæld ryger der noget billedkvalitet, når man aktiverer spiltilstand.