Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har en Samsung LE26C455, som her på det seneste har fået sit eget liv. Tv'et kan finde på at skifte kanaler, tænde og slukke mv af sig selv. Jeg har prøvet at fjerne fjernbetjeningen fra lokalet, men det havde ingen effekt. Der er ingen naboer, og det sker også med nedrullede gardiner, så det kan ikke være fremmede signaler, som er skyld i det. Problemet var der også, da jeg fil tv'et, men efter en sw opdatering var det væk i nogle måneder, men nu er det dukket op igen. Er der nogen, som har en ide om, hvad der er galt?
djarnis07 skrev:Jeg har en Samsung LE26C455, som her på det seneste har fået sit eget liv. Tv'et kan finde på at skifte kanaler, tænde og slukke mv af sig selv. Jeg har prøvet at fjerne fjernbetjeningen fra lokalet, men det havde ingen effekt. Der er ingen naboer, og det sker også med nedrullede gardiner, så det kan ikke være fremmede signaler, som er skyld i det. Problemet var der også, da jeg fil tv'et, men efter en sw opdatering var det væk i nogle måneder, men nu er det dukket op igen. Er der nogen, som har en ide om, hvad der er galt?
Det kan jo være en defekt i tv'et. Borset fra det, kan visse typer lysstofrør (jeg ved godt man sjældent har lysstofrør i stuen) give uventede bivirkninger. Måske kan sparepærer give samme problem?
Har du andre enheder tilslutter via HDMI og Anynet aktiveret. Det kan også mobiltelefoner med IR (de er også sjældne i dag).
Prøv evt at dække IR føleren på tv'et af og se om problemet forsvinder.