Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dop
Hey group,

Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med at få løst.

Når jeg sender pc signalet via HDMI over på tv'et, som er et Sony kdl 55ex500, bliver det ikke vist med fuld skærm på tv'et ??

Har læst noget om 1:1 pixel, kan ikke lige finde den funktion på tv'et.

Er der nogle Sony eksperter her, der ved noget og kan forklare mig (så jeg forstår det) hvordan den skal klares.

På forhånd takker, MVH Mikey....
Af Michael P
Prøvet at ændre din ratio/skærmformat på tv?
Nu er det ikke et sony jeg ejer, men jeg brugte min tast til at switche mellem 16:9, 4:3, osv. Og så passede billedet.

Du skal jo også lige være opmærksom på at din computer skal sende signalet rigtigt ud ;)
Dem kan du se/ændre under graffikkortest indstillinger.
Af noxity
Hvilket grafikkort har du?

AMD/ATI eller nvidia ?
Af dop
Hey,

Jeg vil mene at det er et Intel(R) HD grafik kort, som er standart instaleret i Medion laptop MD98360 / E7214.

Jepper, den har jeg prøvet at benytte ratio/skærmformat, og det får jeg ikke fuld skærm af.

Kan problemet skyldes at mit Tv's opløsning er 1920 x 1080, og pc'en er 1600 x 900 ?? og altså dermed ikke muligt at få fuld skærm på tv'et... ;;)

MVH Mikey.....
Af noxity
Hvis du kører dual view, så vil den mindste opløsning være dominerende, men det gør ikke forhindre det i at fylde hele skærmen, så længe formatet er det (16:9.

Det du skal finde er en overscan indstilling i grafikkort egenskaberne.