03 jun 2011, 18:11
Jeg har en Pananasonic 50" VT30 og en Panasonic BDT110 Blu Ray. Min forstærker er ret gammel (denon) men supporter Dolby Digital + DTS og har en optisk indgang.
Fra VT30 kører jeg digital audio til forstærker optisk indgang.
Fra BDT 110 kører jeg audio til VT30 med HDMI
Lyden fra BDT110 går igennem TV ned til min forstærker men kun som Dolby Pro Logic II selvom jeg afspiller Dolby Digital eller DTS. Det er uanset opsætning af BDT110 - jeg har prøvet alle kombinationer.
Til gengæld - hvis jeg kører optisk fra BDT110 direkte til forstærker er lyden korrekt.
Og hvis jeg streamer en film til mit TV (fra NAS disk) med DTS lyd, kommer lyden korrekt til min forstærker.
Enten er det BDT110 som ikke lægger lyden korrekt på HDMI.
Eller også laver VT30 det om mellem HDMI indgangen og Digital Audio Out (toslink).
Jeg kan ikke se nogle opsætning i TVet som regulerer dette.
Jeg har opdateret firmware i begge Panasonic-apparater.
Håber en af jer har en ide om hvad problemet skyldes.
Fra VT30 kører jeg digital audio til forstærker optisk indgang.
Fra BDT 110 kører jeg audio til VT30 med HDMI
Lyden fra BDT110 går igennem TV ned til min forstærker men kun som Dolby Pro Logic II selvom jeg afspiller Dolby Digital eller DTS. Det er uanset opsætning af BDT110 - jeg har prøvet alle kombinationer.
Til gengæld - hvis jeg kører optisk fra BDT110 direkte til forstærker er lyden korrekt.
Og hvis jeg streamer en film til mit TV (fra NAS disk) med DTS lyd, kommer lyden korrekt til min forstærker.
Enten er det BDT110 som ikke lægger lyden korrekt på HDMI.
Eller også laver VT30 det om mellem HDMI indgangen og Digital Audio Out (toslink).
Jeg kan ikke se nogle opsætning i TVet som regulerer dette.
Jeg har opdateret firmware i begge Panasonic-apparater.
Håber en af jer har en ide om hvad problemet skyldes.