Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Resultat af beregning
Lånebeløb: 30.000,00 kr.
Ydelse: 3.018,26 kr.
Løbetid: 12 mdr.
ÅOP: 42,98%

da jeg så av-connections astronomiske høje rente tænkte jeg at det ville jeg give 1stjerne for på trustpilot så andre forbrugere var advaret men nej så anmelder de mig til trustpilot så bliver det bare slettet for man skal have købt noget der jeg synes trustpilot sletning er for dårlig da jeg skriver højt og tydeligt at det kun er deres finanseringsrente der er et problem
Brugeravatar
Af Inside
Du er jo nødt til at anmelde en virksomhed som en helhed og ikke kun se på ét område i din bedømmelse. Deres kernekompetence er at rådgive, sælge og levere en række produkter til dig. Det skal du jo bedømme dem for, og ikke udelukkende bedømme dem på hvor gode de er til at låne penge ud.
Brugeravatar
Af MigSelv
Jeg har ingen aktier hos AV Connection, men hvis der hentydes til Lån Let, som er den finansielle partner, har dette jo intet med AV Connection at gøre.
De har tilsyneladende bare ikke fundet en bedre partner.
Men din renteudgift efter 12 mdr. udgør heller ikke 46% af lånet, der er jo "kun" betalt 6000 kr. i rente/udgifter.
Af morra19
Du kan da ikke give et firma 1 stjerne fordi de tager en vild rente. Det er da kun dig selv du snyder, hvis du køber den slags på kredit.

Leasy tager da også rask væk 33% - og om det hedder 30 eller 40 er sku i min bog lige meget, du bliver stadig flået. Gå dog i banken og få en kassekredit til 8-10%, og vil banken ikke give dig lånet, så er der nok en grund til det.

Giv firma stjerne for det der skal gives stjerner for. Kundeservice og reklamationer osv.
Af purtsak
jeg synes at vi som forbrugere må sige nu er det nok med de høje renter jeg synes det er vigtig for kunder der bare vil have et tv nu her til at tænke sig om og at den kæmpe rente er vi altså ikke tjent med og man kan altså godt sige at finanseringen er en del af firmaets service
Af Expert Jyderup
Der er vel ingen der tvinger dig til at benytte den finansiering de tilbyder? Ja det er en del af deres service at tilbyde, men igen ingen tvang. Det er vel tilladt at tænke selv bare engang imellem. Og det er vel op til hver enkelt at gøre op med sig selv om hvordan man ønsker at betale.

Ligefrem at give dem 1 stjerne på det grundlag det er tyndt, og specielt hvis du alligevel ikke ville købe noget hos dem.
Af NemliJa
Synes godt nok også, at det er noget griseri, at give en stjerne pga. noget med renter til et lån, som folk ikke behøver at vælge. Hvis folk låner penge, så må de jo undersøge renter mv., inden de accepterer kontrakten.

Har aldrig været utilfreds med AV-Connection.
Af purtsak
bare det at tilbyde sine kunder renter op til ca40% synes jeg er noget griseri og det gælder alle forhandlere og jeg synes det er 100% retfærdig at vi som forbrugere kommer med den oplysning jeg ved god man selv vælger hvor man låner sine penge men synes ikke at renter på op til ca 40 er iorden basta
Af purtsak
og expert jyderrup hvis det ikke er dårlig service at tilbyde sine kunder renter på op til 40% så ved jeg sgu ikke hvad der er dårligt må jeg nok sige
Af Powderfreak
Ved ikke lige hvordan ÅOP er nået til 42 procent, men hvis du låner 30000 er din "rentebetaling" kun på 518 kr om måneden og samlet lige godt 6000 om året. Det må vel væree godt 20 procent ekstra du betaler i rente for at låne, hvilket vel ikke meget når det er et lånefirma, der skal varetage det hele!?!

Og noget helt andet, er at du godt nok får travlt, hvis du skal melde alle der tager høje renter, både med at skrive indlæg her og på trustpilot....

Nå men god jagt...
Af purtsak
du har ret men jeg synes bare at der er flere og flere der får de giga renter så hvis vi som forbrugere ikke diskuterer det bliver de jo bare højer og højere og jeg chattede os med ronny på trustpilot og der kunne han jo os have sagt at det kunne gøres bedre men istedetfor fik han jo mig slettet ronny fra av-connetion
Af purtsak
og jeg tror de ca 6000kr om året er minimums renten så ellers ud fra hvem du er osv kan den stige til de der ca40%
Af morra19
Purtsak, jeg synes du skal reflektere lidt over, hvorfor renten på disse lån er så høje.

Jeg kan komme med nogle start-hints.

"krisen"
"Dårlige betalere"
"Banker der er bange for at låne penge ud"
"Sandsynligheden for at få pengene ind igen"
"tab grundet ovenstående"

Når en virksomhed reflekterer over ovenstående, så udmynter det sig i en rente, som de mener de skal have, for at dække alle deres udgifter. Nej - der er ingen der låner penge ud, uden at skal tjene på det - det er en forretning lige som alle andre.

Grunden til at folk der optager disse lån sjældent får ja af banken er, fordi banken mener der er for stor risiko forbundet ved det, og at sandsynligheden for at lånet ender i inkasso er overhængende. Folk der er dårlige betalere betaler højere renter end almindelige mennesker - det er dyrt at være fattig.

Alt ovenstående varetages af en bank, eller kreditvirksomhed af en slags. De laver så en aftale med butikken om at kunne benytte sig af dem som en form for service. Jeg vil nærmere synes at det er en service, at man kan låne pengene i butikken, i stedet for at gå i banken.
Af Expert Jyderup
purtsak skrev:og expert jyderrup hvis det ikke er dårlig service at tilbyde sine kunder renter på op til 40% så ved jeg sgu ikke hvad der er dårligt må jeg nok sige
Ved ikke om jeg vil kalde det dårlig service.. det er et tilbud. Du er jo altid velkommen til at lade være og så betale kontant eller låne i banken. Længere er den da ikke