Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af OldTymer
Jeg har et Pioneer 436 (den med separat boks).

Jeg har været og er stadig superglad for dette tv, men jeg er blevet ret lun på FullHD og i særdeleshed VT30.

Jeg har et par spørgsmål som jeg håber I vil hjælpe med, dels for at få mig lidt up to date tv-wise og så jeg ikke laver et fejlkøb.

I sammenligner ofte med Pios KURO og KURO er åbenbart altid bedre - hvor langt tilbage i generationerne er Pio bedre? Er mit generation 6 stadig på højde med et moderne Panasonic? Eller kan jeg forvente et meget bedre billede på et VT30?

Jeg vil ikke skifte bare for at skifte.

Desuden - og VIGTIGT - det der IFC, det lyder ikke godt! Jeg er HYSTERISK mht 'billedforbedringer' jeg tåler det ikke:)

Før mit Pioneer havde jeg et crt fra philips med deres 100hz system - jeg husker ikke navnet men der var pixeleringer og halos hele tiden og jeg blev aldrig glad for det tv! det var et mareridt og tv'et var dyrt.

Er der det mindste pixelstøj så undværer jeg hellere.
Er pixelstøj 100% elimineret når IFC slukkes?
Jeg vil se Blu-ray så 'enkelt' som muligt (1080p/24).

Håber I vil svare og måske uddybe lidt. Jeg er ikke teknisk dygtig, men ved hvad jeg vil have.

På forhånd tak!

edit: Vil jeg kunne 'nøjes' med TX-P50G30Y som koster det halve? Eller er billedet bare så meget bedre på VT30? Hæld ud af jeres viden!
Af tommyaa
det er en dek bedre end dit 436 jeg har selv 436 og 6090h fra pioneer og 436 er ikke et specielt godt tv længere eller dvs. det er et glimrende billede men sort er ikke godt for eksempel på 436 her er Panasonic langt foran. jeg har selv bestilt et p54vt30 som udskiftning for mit pioneer 6090h selvom 2d billedet ikke er helt på pioneer (9g) niveau så er det ret tæt på og man får en masse smarte funktioner såsom alle de nye tunere og usb optagelse og 3D.

hvilken størelse vil du købe??
Af OldTymer
Jeg ville rigtig gerne have 55" men pga. prisen bliver det 50" - jeg vil ihvertfald have mere end de 43 jeg har nu.

Altså - når mit tv er 6. generation kan jeg regne med forbedringer over hele linien?

Mit Blu-ray billede er godt som det er, men fullHD og 50" er bare for fristende.

Jeg har ikke mulighed for hjemmebiograf, så mit tv skal være iorden.

Hvad er din mening om IFC og den slags smoothing tricks i det hele taget - jeg hader det og at kunne disable det er vigtigt.
Af tommyaa
IFC skal bare slås fra jo, ja du vil nok opleve forbedring over hele linien bortset fra lyden pga vt30 er meget tyndt og så står der ikke længere pioneer på dit tv hvilket er ærgeligt jo, men jo fra 436 vil alt nok være bedre vil jeg tro... generalt er det jo et meget mere moderne tv med 3D, usb optagelse, wifi, dvb-c,t,s tyndt design, iphone/iPad styring, hdmi 1,4 med audio return Channel, 4hdmi osv. 436 larmer også lidt fra strømforsyningen
Af OldTymer
jeg har dybest set besluttet mig :p jeg mangler dog lidt penge endnu - forhåbentlig er det ikke udsolgt dag 1.
Brugeravatar
Af Inside
Snublede over det her svar på et andet forum idag, og det må jo lige være noget for dig, da han jo kommer fra samme pioneer model som dig ;)
"Can only give first impressions as I am running the panel in on full screen Blu-ray content in THX mode.

Out of the (massive) box:

- An adaptor for every occasion - SCART/Component/Composite/Satellite/Aerial/Optical Digital/Stereo/oh and a 2 piece USB Wi-Fi Dongle/4 ferrite cores
- V smart looking new remote - weighty in in feel and no danger of rubbing numbers off keys are they have a clear plastic coating
- 2 pairs of glasses in robust plastic storage cases plus mini USB charging cable

Panel itself is gorgeous (beauty in the eye of the beholder and all that) - v similar styling of the ipad and iphone, very clean and contemporary lines. And extremely thin!

Picture - obviously mine is only a couple of hours in but what I have seen so far is extremely satisfying. I have seen no sign of the issue du jour, fluctuating brightness, though I did witness some slight motion issues during Avatar which were smoothed out by turning IFC to "mid".

I can safely say the picture is better than my Pioneer PDP436XDE (that only has 2600 hours on it).

Not yet tried 3D or standard digital tv/hd freeview as i'm moving into my new place and don't yet have an aerial!

No regrets thus far.."
Af OldTymer
Så længe ifc kan slukkes lyder det som det rigtige tv for mig. jeg kiggede på nogle youtube videor af det og det er smukt tv.

tak for jeres input.