Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af smuld
goddag alle

jeg går og tænker på om man kan få skiftet sin skærm ud, da jeg har haft 7 rep påunder 2 år. jeg vil gerne have det sker INDEN min garanti udløber(om ca 4måneder). men min problem er blot at jeg har købt den hos danstitlager og de er jo gået konkurs.

er det så samsung som jeg skal kontakte eller hvad skal jeg gøre her?
og hvem skal eventuelt give mig en ny skærm hvis det er eller får man pengene tilbage?

jeg aner nemlig ingenting om dette. for jeg vil sku ikke have en mindre skærm eller en som har dårliger billed, selv om at det er en nyere model.

jeg har ellers været SUPER glad for skærmen, da dens billed er godt. og har altid købt samsung. men nu er min tillid snart løbet ud.

på forhånd tak
Af PhDream
Du burde have fået dine penge igen eller et helt nyt tv for længe siden, dvs. efter 3. eller 4. reparation. Sådan er reglerne i købeloven.

Du har stadig ret til det samme og jeg går ud fra, at det er Samsung, som skal tage sig af det, siden forhandleren er gået konkurs. Jeg har læst om andre folk, bl.a. på dette site, som har haft problemer med B850/855 og fået et nyt tv af Samsung.
Af smuld
lyder godt.

men da jeg har gidet 16500 for dengang, får man vel ikke nogen som ligner det samme i dag, eller får man eventuelt bare den efterfølgene skærm?

men jeg håber sku at du har ret.

har dog lige snakket med en tekniker, som laver skærme. han siger at før man kna få en ny skærm, skal skærmen have haft 3 rep med samme fejl. det har jeg dog også haft(det med summen), men de første 2 er ikke blevet registreret i deres system. for kvinden som startede med at registrere min skærm lavede en fejl, og har så lavet en "ny" skærm inde i deres system.
Af trykkertor
PhDream skrev:Du burde have fået dine penge igen eller et helt nyt tv for længe siden, dvs. efter 3. eller 4. reparation. Sådan er reglerne i købeloven.
Er ikke det kun hvis det er den samme fejl den er blevet repareret for.
Så hvis den ryger ind for forskellige fejl, tror jeg ikke regelen om at hæve købet gælder.
Af sirl
Har du ikke rep-notaer der kan dokumentere alle de reparationer du har været udsat for?

Dine notaer vil i så fald være dokumentation nok...
Af mhca
Får man i øvrigt ikke fornyet 2 års reklamationsret i forhold til den fejl, der er blevet rettet på skærmen?

Altså hvis din skærm er blevet repareret for buzz/summen efter 6 måneder, så kan du reklamere over dette problem i 24+6 måneder efter købsdatoen... Eller tager jeg fejl?

Jeg ville forsøge at finde al den dokumentation, du kan, og så prøve at gå videre.
Jeg er dog lidt usikker på, hvem du går til, når din forhandler er gået konkurs.
Af Cutter
Reklamationsret

Reparationer er omfattet af forældelsesloven, der i princippet giver dig mulighed for at klage i op til tre år. Du skal imidlertid altid reklamere inden rimelig tid, efter du har opdaget eller burde have opdaget fejlen, ellers risikerer du at miste dit krav på grund af passivitet.

Link:
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-ret ... 66F4795F30
Af thcleaner
efter som danstitlager er gået konkurs har du ingen Reklamationsret "kun" samsungs garanti og her er det efter deres præmisser
Af smuld
jeg har ingen dokumenter fra nogle af de rep, så jeg kan ikke bevise det. så der har ejg et stort problem :(

men jeg må bare snakker med teknikeren og hører hvad jeg skal gøre. ellers ringer jeg til samsung. jeg vil sku ikke have en skærm som hele tiden har fejl på sig.

men har man ikke en ny garanti på de dele man har fået udskiftet?
for alle delene er udskiftet på skærmen.

men klage vil jeg. ved bare ikke om jeg har hold i det :(
Af sirl
Du kan jo nok rende ind i lidt dokumenterings problemer :-(

Men hvis der er Samsung Prestige service på tv'et, så mon ikke de vil hjælpe?
Af smuld
det er så dem som har været ude 7 gange :)
Af smuld
der bliv så lavet en RMA sag på skærmen(fra samsung support siden af) som supporten sagde han ville lav da han var 99% sikker på at den gik igennem. men nej AFVIST. da jeg snakkede med samsung omkring, hvorfor den var afvist, stod der blot......afvist...... og jeg kunne ikke få afvide hvorfor.

hvad fanden sker der her. man bruger ikke 16500kr på en skærm som har day one være til rep. som bare ikke har virket.

kort sagt. er jeg godt sur på samsung for manglede info.
Af Elias
Det er da trist med dit tv. Men personligt så tror jeg at du er fuld af pis. Lige et par måneder før din garanti udløber, begynder dit tv allerede og "drille". Dit eneste problem er at du vil prøve og score chansen om at få et nyere Samsung tv til dags dato, og du ved selv at den eneste måde og gøre det gratis på er, at gøre det inden garantien helt løber ud. Du siger selv at tv' et har været i stykker 7 gange, men hvorfor er det først nu at du bliver interesseret i at få det byttet ud. Du er da ikke særlige meget bedere end dem der uheldigvis vælter tv'et lige to måneder før forsikringen løber ud. Jeg læste en artikel debat herinde om en der lige uheldigvis smadret hans 63" Samsung tv så nu havde han fået det nye 64" Samsung tv af forsikringen. Altså det hele siger sku da sig selv. Halvdelen af de historier kommer da fra nogle svindler. Et spørgsmål hvad er forskellen på det i gør eller løbe ud og lave et indbrud i en hi-fi butik? I er skuda alle ens i den sidste ende
Af smuld
nu er det jo bare såden at det ikke var mig som lavede den RMA, men samsung selv, da han mente at det var på tide. så det har ikke noget med mig at gøre.

og nej jeg er ikke fuld af pis. du ville måske ikke blive sur over at have et fjernsyn til 16k+ også det ikke virker????????????

og jeg er næsten ligeglad med hvilket fjernsyn jeg får, hvis det var, bare det virker SOM DET SKAL. så måske du skal tone dig lidt ned, før du snakker om ting ikke måske ikke rigtig ved noget om. du kender ikke mig som person vel!!!!!!!!!!!!!

og grunden til at jeg ikke har haft lavet en RMA før, er jo nok fordi at jeg har været "glad" for det i den små perioder det har virket i. men det ved du som sagt alt om.

men du ville jo være glad for et fjernsyn som fejler hele tiden, men forskellige fejl 3 gange. ja det kna jeg godt se. du må sku være en ener.

som der skår i forbruger.dk. men en rep ikke koste mere ens skærmens værdig, men da skærmen teknisk set er blevet udskiftet 2 gange, ville jeg nu mene, at den har kostet mere end det.

men elias. man behøver ikke at være personlig, bare fordi man har en mening. den er sku godt nok lidt for lav.