Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rene
hej alle. jeg står og skal købe et nyt tv. jeg har yousee og vil høre om der er nogle tv mærker som passer bedre til yousee end andre. har tænkt mig samsung, sony eller måske panasonic. :) mvh rene
Af THM
dit brugsmønster, lysforhold i stuen, siddeafstand, budget osv. er relevante oplysninger som vil gøre det nemmere at komme med konkrete forslag :)
Af Rene
40"-42" 8000-12000kr ca. afstand til tv ca 2.5-3.5m ca. lille stue. 3d er ikke det mest vigtige
Af THM
panasonic G30y eller GT30y(god til film, spil og sport, samt alm. tv)
lidt over budget philips 9705h en rigtig god lcd model der egner sig godt hvis man ser tv i et oplyst rum.
sony EX720 eller HX800.
samsung ueD7005.
hvis der ses mange film så overvej evt. et større tv...
Af Supergris
Hvad mener du med, om YouSee passer bedre til nogle tv end andre???
Alle tv kan vise YouSee, så valget er frit og har IKKE noget med forbrugsmønster, siddeafstand mm., at gøre.
Måske du blot spørger til anbefaling af tv, så find dem på siden under " Anbefalinger af Skærme "!
Af BlaZZo
Jeg håber det er iorden for trådstarter jeg lige låner topic, ville være åndsvagt at starte en ny tråd.

De gamle skal have nyt tv, og jeg faldt over en reklame for Sony Center, hvor man kan bytte sig til nyt. Mine forældre kan aflevere deres 7-8 år gammelt tv tilbage og få 2000 for det, de kan så få et nyt tv for 7000 kr.
Min far vil gerne have LED, så han kan spare lidt på strømmen ;)..

Så jeg har set lidt omkring for alternativer til samme pris og så vil jeg gerne høre hvad i synes man skulle vælge af de her 2:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-42lx650n

Reklame for byt til nyt: http://ipaper.ipapercms.dk/Sonyshop/DK/Openbynight/
TVet er: KDL-40NX710

De gamle kan godt lide ideen om at deres gamle tv bliver afleveret til en forretning som kan tage sig rigtig af det, end bare det ryger ned i kælderen, hvor tror ikke de gider smide det ud når det stadigvæk virker.
Af maskus
Supergris skrev:Hvad mener du med, om YouSee passer bedre til nogle tv end andre???
Der kan være nogle problemer med eks. undertekster og EPG'en. Og I mange af de tilfælde, hvor problemet opstår, så henvises der som regel fra fabrikantens side til Yousee og Yousee henviser til fabrikanten...

Jeg lever selv med ingen undertekster på TV2 og en meget dårlig EPG på mit to årige gamle samsung; hvorimod mit panasonic tv fra sidste år kører rigtig godt...
Af Mysen
EPG anno 2010 er stadig elendig på Samsung i 2010. I hvert fald hvis man sammenligner med SAMSUNG Yousee-boksen.
Af THM
LG 42le850n til 7k i elgiganten, det er billigt for en top lcd performer 8)
Af BlaZZo
Ja okey THM, det ser faktisk også udmærket ud.

Der står Panel Type LCD m/LED, men under produkttype står der LED-TV. Hvad er det så helt præcis, ved du det ?

Jeg tror også at vi er ved at gå væk med ideen omkring bytte til nyt, da man kan få nogen gode tv for 7000 alligevel. Nu gælder det bare om at finde det rigtige.
Af Mysen
LCD kræver lys og i dette tilfælde er lyset fra LED, - altså små energivenlige dioder. Et LED-tv er et markedsført navn, der skal forvirre brugerne til at tro, at det er en ny og bedre teknologi. Det er det ikke, for det er jo blot et andet lys til den LCD teknologi, der efterhånden har en del år på bagen.
Der findes overordnet 2 slags LED-tv: Den med lyset bag panelet og den med lyset i kanten. Den første slags tilhører ofte eliten af LCD-tv, idet den giver bedre lyshomogenitet samt muligheden for mikrodimming, der er en slags dynamisk kontrast, der faktisk virker rigtig godt og giver perfekt sortniveau.

42LE850n har LED-belysningen bag panelet og af samme årsag er det helt uhørt, at man kan få den til 7000. Det er nok stadig en af de bedste LCD-modeller man kan få idag, og dem der er bedre, koster minimum det dobbelte.

Skal lige nævnes, at den er ultra tynd på trods af, at lyset er bag panelet.
Af BlaZZo
Mysen: Tak for forklaringen.

Så du ville også anbefale 42LE850n, eller kan du komme på et alternativ ?
Kan nemlig være vi skal købe det imorgen.
Af morra19
Hvis du skal nå at have et 42LE850 skal du til at ud af vagten, de bliver revet væk.
Af THM
og det er der ikke noget at sige til ;)