Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DirtyHarry
...så jeg har brug for lidt hjælp.

Jeg er blevet den lykkelige ejer af et LG 50PK760N, som jeg fik til en fordelagtig pris.

Mit spørgsmål er som følger:

Hvis jeg har brug for at optage fjernsynsprogrammer for at se dem på et senere tidspunkt, hvad har jeg så brug for?

Kan jeg bare koble en ekstern hardisk til fjernsynet, og så lade det klare resten?

Det jeg er ude efter er en billig og nem løsning.

Mit signal er Stofa kabel tv

Håber I kan hjælpe og på forhånd tak for hjælpen.

DirtyHarry
Af PhDream
Dit tv har ikke en PVR funktion, dvs. at det ikke kan optage.

Du må købe en ekstern boks, hvis du vil optage tv. Der findes flere forskellige løsninger til det formål.
Af DirtyHarry
PhDream skrev:Dit tv har ikke en PVR funktion, dvs. at det ikke kan optage.

Du må købe en ekstern boks, hvis du vil optage tv. Der findes flere forskellige løsninger til det formål.
Mange tak for svaret. Hvilken slags boks vil du anbefale?
Af PhDream
Så lidt. :)

Kommer an på mange ting, men først og fremmest skal du gøre op med dig selv, om det skal være en HDD-optager, dvs. en boks du tilslutter til din Stofa boks, eller en boks, som erstatter din Stofa boks, som evt. har en HDD indbygget eller hvor du selv kan tilslutte en ekstern HDD.

For en sikkerheds skyld: HDD = harddisk.
Af DirtyHarry
PhDream skrev:Så lidt. :)

Kommer an på mange ting, men først og fremmest skal du gøre op med dig selv, om det skal være en HDD-optager, dvs. en boks du tilslutter til din Stofa boks, eller en boks, som erstatter din Stofa boks, som evt. har en HDD indbygget eller hvor du selv kan tilslutte en ekstern HDD.

For en sikkerheds skyld: HDD = harddisk.
Undskyld, men jeg er ikke helt med.

Jeg synes at de HDD-optagere jeg har set til formålet er for dyre. Hvad med du med en boks der "erstatter din stofa boks"? kan du give et eksempel, gerne med et link?

Kan jeg eventuelt bruge WD TV Live Hub til at optage med?

DirtyHarry
Af PhDream
Du kan ikke bruge en WDtv Live Hub til optagelse.

Stofa har noget, der hedder en Zaptor boks. Med den kan du bl.a. optage. Den vil være den nemmeste løsning for dig.
Af DirtyHarry
PhDream skrev:Du kan ikke bruge en WDtv Live Hub til optagelse.

Stofa har noget, der hedder en Zaptor boks. Med den kan du bl.a. optage. Den vil være den nemmeste løsning for dig.
Men så kan jeg jo ikke tage optagelsen med mig og vise den for eksempelvis en skoleklasse.

Det må kunne gøres smartere og billigere.

DirtyHarry
Af db
DirtyHarry skrev:

Men så kan jeg jo ikke tage optagelsen med mig og vise den for eksempelvis en skoleklasse.

DirtyHarry
Kig evt på en DVB-C boks fra feks Bluetinum, Denver eller lign, i hvertfald de to optager på en ekstern harddisk/USB-stick i et format som feks VLC-player kan afspille. Den billigste fra Clint kan vist også, problemet ved blandt andet dem der er "yousee ready" er at de krypterer indholdet på harddisken så man ikke kan bruge afspille optagelserne andre steder.
Af DirtyHarry
db skrev:
DirtyHarry skrev:

DirtyHarry
Kig evt på en DVB-C boks fra feks Bluetinum, Denver eller lign, i hvertfald de to optager på en ekstern harddisk/USB-stick i et format som feks VLC-player kan afspille. Den billigste fra Clint kan vist også, problemet ved blandt andet dem der er "yousee ready" er at de krypterer indholdet på harddisken så man ikke kan bruge afspille optagelserne andre steder.
Mange tak for svaret. Det setup vil jeg kaste mig ud i. Det virker umiddelbart som den billigste løsning.

DirtyHarry
Af db
DirtyHarry skrev:
db skrev:
DirtyHarry skrev: Men så kan jeg jo ikke tage optagelsen med mig og vise den for eksempelvis en skoleklasse.

DirtyHarry
Mange tak for svaret. Det setup vil jeg kaste mig ud i. Det virker umiddelbart som den billigste løsning.

DirtyHarry
især den fra bluetinum bliver der snakket en del om ovre på recordere.dk, nogle gange har Bilka og Føtex den på tilbud til ca 500kr. Boksen er dog måske ikke 100% perfekt, men til gengæld er den godtnok billig, bruger den selv som optager sammen med en ekstern 2,5" harddisk der udelukkende får strøm fra USB-porten
Af DirtyHarry
især den fra bluetinum bliver der snakket en del om ovre på recordere.dk, nogle gange har Bilka og Føtex den på tilbud til ca 500kr. Boksen er dog måske ikke 100% perfekt, men til gengæld er den godtnok billig, bruger den selv som optager sammen med en ekstern 2,5" harddisk der udelukkende får strøm fra USB-porten[/quote]

Tak, den vil jeg helt sikkert prøve. Slår til næste gang den er på tilbud i Bilka/Føtex/Netto.

DirtyHarry