Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kastan
Hej alle :)

Er der noget man kan gøre for at mindske buzz på panasonic g30? Det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre. :)
Jeg skal aflevere mit tv i hifiklubben i eftermiddag og de skal konstatere om det er mere end normen, når jeg har min lydstyrke på de 10-15 overdøver larmen stadig mit tv, er det så mere end normal plasmastøj eller buzz?

Tak for hjælpen. :)
Af danielhogh
Hej Kastan.

Hvordan gik dit møde i HFK? Kunne de gøre noget ved problemet?

Jeg er selv interesseret i G30, men tør ikke købet et, før jeg på en eller anden måde, er blevet garanteret, at buzzing ikke bliver et problem.
Af Leska
Ved ikke om det er forskelligt fra person til person, eller om der virkelig er så meget forskel på deres G30 etc med hensyn til buzzing.

Jeg personligt har et G30 50" og jeg kan intet hører overhovedet.

Eneste jeg kan hører lidt er blæserne og det er kun hvis jeg stikker hovedet om bagved tv'et og helt hen til blæserne.
Af danielhogh
Tak for info Leska - jeg er glad for at høre, du ikke oplever problemer. Men der er der vist desværre mange andre, der gør (jf. Google).

Må jeg spørge, hvornår du købte din G30? Bruger du vægbeslag eller fod?
Af Leska
Det er vel ca en måned siden jeg købte mit. Og jeg bruger fod lige nu, men skal ha fat i et væg beslag, så jeg kan få sat det op, men regner ikke med at det vil påvirke noget.
Af bonde1985
Jeg har også selv et g30. Havde det i starten stående på fod, nu hænger det dog op på væggen - Og jeg kan intet høre, kun hvis jeg stikker mit øre helt hen til skærmen, og det er da de færreste der ser tv sådan? :o

Jeg forstår dog ikke, hvorfor man ikke benytte sig af noget passiv køling i stedet, det kan måske ikke lade sig gøre??? eller er det fra selve plasmarørene at lyden stammer fra?
Af THM
jeg har forgængeren g20 den har passiv køling, min buzzer lidt men ikke problematisk...
Hvad er plasmarør? :D
Af Rommel
Jeg har selv et Panasonic g30 50tommer, og det buzzer/blæser når jeg starter tvet.
Men efter 3-4 timer med tvet tændt, så buzzer det faktisk meget, og blæseren kører. Det høres med det samme fra 3 meters afstand, når lyden er skruet ned.
Af danielhogh
Det er ikke den aktive køling / blæserne, jeg er bange for. De afgiver vel "bare" en mere eller mindre konstant stille summen. Den kan jeg leve med.

Men hvad jeg ikke kan leve med, er elektrisk støj fra komponenterne inde i TV'et. En skinger støj som kører op og ned afhængig af lysniveau, bliver man altså vanvittig af.
Af NirvClub
Jeg har et helt nyt TX-P46G30Y som lider af meget høj buzzing som kan høres næsten hele tiden selv på volume 15.

Er der nogen der har tips til at minimere den?

Med buzzing og den såkaldte 'rainbow' effekt er G30 et rigtigt dårligt køb. Jeg ville ikke anbefale det.
Af lordt_nelson
Hej
Jeg har lige fået G30 - og er meget følsom over lyde.

Det larmer - men det kan kun høres hvis der helt stille i rummet. Jeg kan overhovedet ikke høre det når jeg ser TV.

Den ekstern HD jeg har sat til larmer mere end TV'et