Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Neo3000
Hej,

Jeg har et UE46C7705 som har mulighed for PVR funktion.

Men, hvilken harddisk skal jeg vælge til det? Og hvor stor skal den være?

Jeg har nemlig en 1TB harddisk liggende hvor jeg har 2 partitioner på, men spørgsmålet er så om jeg kan køre med én partition til fjernsynet og det andet så er mit "lager" som er det på nuværende tidspunkt.

Ellers overvejer jeg at købe en (endnu en) USB harddisk, men igen ved jeg ikke hvor stor den skal være for at der er plads nok til TimeShift, recording osv.

Håber I kan give mig et point :)
Af Perudo
Hej Neo,

Så vidt jeg er oplyst kan du bruge alle USB HDD's der findes forudsat at de har strømforsyning og dataoverførsel i sammen kabel.

Den HDD du har som er delt i to partitioner vil du miste begge partitioner. Idet fjernsynet vil formatere den.

Så medmindre du vil mindre miste data skal du nok ud og investere i en ny, men så vidt jeg ved er de ikke alverdens dyre :)
Af Neo3000
Okay, så jeg kan ikke bare lade den formatere den og så bagefter resize harddisken så den har en mindre partition?

Men ellers, hvor stor skal den så være? :)
Af Mysen
Du kan godt have filer på en partition mens du optager på den anden. Bare smid den i fjernsynet, og vælg hvilken del, du vil koble til fjernsynet.

Du kan til gengæld ikke have 2 diske i tv'et på en gang. Kun den ene USB port kan levere strøm nok til en HDD.
Af Neo3000
Okay, men nu har jeg sådan en 1TB som har ekstern strøm, det fungerer vel også fint nok?
Af Mysen
Prøv... Hvis Harddisken bliver registreret af tv'et, så virker det. Så kan du hive den ud, og partitionere den som du vil. Jeg har 300 gb til optagelse, og 700gb til andre filer. Den bruger 4-8 gb på en times optagelse afhængigt af bitrate og opløsning på den kanal, du optager.
Der er noget mystisk over kompatibiliteten på Samsungs modeller, for det er ikke alle, der virker, selv om de har de rigtige specs.
Af Omfufu
Jeg tror ikke du vil opleve de store problemer med at bruge usb diske. Jeg havde i kort tid et samsung 6715, og jeg havde ingen problemer med at smide mine gamle eksterne usb diske til tvet, og afspille filer fra dem.
Jeg kunne også uden problemer sætte 2 diske til, på samme tid, dog skulle man så vælge hvilken disk man ville se i.

Jeg kunne dog ikke teste pvr fuktionen da tv modellen ikke understøttede dette.

Jeg vil dog anbefale dig at finde en 2,5" disk og sætte den fast på bagsiden af tvet evt med gaffa tape, og bruge en alm 3,5 tomme til film opbevaring da de diske er rimelig billige. 2,5" får strøm via usb stikket, og den anden kan du så sætte til ekstern strøm.

Jeg brugte både maxtor diske og WD diske i 3,5 tommer, og de virkede fint.

mit råd er derfor, behold din store 1tb disk som den er, og anskaf dig en lille 2,5" disk til at optage på. en 500gb disk i 2,5" burde fås for omkring 500 kr. burde være nok til alm timer optagelse etc

Og som altid, køb den på nettet således du har 14 dages retur ret, på den måde sikre du dig, at hvis den pågældene model ikke passer til dit tv, kan den byttes til anden model.
Af Guldmann
Hej,
Jeg har nøjagtig samme fjernsyn.
Jeg købte en LaCie rikiki 500 gb, med strøm via usb. Denne kunne dog ikke bruges til fjernsynet, den skrev blot, at harddisken ikke kunne bruges. Den startede dog med at spørge om jeg ville formatere harddisken.

Nogle der kan hjælpe med en tynd harddisk, med strøm via usb og som helt sikkert kan bruges til mit ue46c7705.

Guldmann
Af pixagf
Sagde du ja til at formatere?
Af Guldmann
pixagf: ja, det gjorde jeg...

Jeg ved ikke om der er forskel på 350 gb'eren og 500'eren. Udover størrelsen selvfølgelig :)
Af pixagf
Det skulle være den samme..

Har du prøvet at gå ind i source og så gå ned på det usb du bruger trykkr på tools og så vælge enhedsformatering??