Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej herinde kloge hoveder! :)

Jeg har gjort mig mange tanker omkring de to... det tv'et skal anvendes til er primært som selvfølgelig alm. tv, hjemmebio og spilkonsoler (xbox360 og PS3).

Mine tanker beror på, om mit nuværende ældre Kuro tv er bedre/mere egnet til vores/mit krav herhjemme - eller om det nye Samsung er så meget bedre? Om ikke andet, så er det i hvert fald LANGT mindre energikrævende end det nuværende Pioneer plasma tv, så vidt jeg kan finde frem til?

Iøvrigt... i den test der er lavet omkring UE46D8005 - den fjernbetjening... hvad står den til prismæssigt, og hvor kan den købes?

Mvh
Af Not Entered
Bump?

Ingen feed back på denne problemstilling? Der må da være nogle kloge hoveder, der kan give lidt feed back af en art?

Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Måske du skulle låne et Spar-O-meter på biblioteket (eller købe en selv) og få undersøgt hvad dit TV forbruger af el? Jeg har målt et LX5090 til ca. 300 Watt efter kalibrering, men et 508XD har færre pixels og bruger dermed mindre strøm (i teorien). Det vil nok være en god idé at lave et par beregninger før du skifter, da udskiftningsprisen på D8005 hurtigt vil overstige merprisen i el på et 508XD.
Af Not Entered
@ Yakken

Ja, hvis det var selvfølgelig en mulighed! ;)

Yderligere... hvis vi nu antager, at det ikke er relevant med differencen i anskaffelsesprisen i relation til den reelle strømbesparelse, hvordan vil TV'ets egenskaber så variere fra vores nuværende? Her tænker jeg på spiloplevelsen med konsollerne, mørkniveau etc... har du evt. noget feed back på det?

Pft. tak for dit hurtige svar! :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rent billedmæssigt er 508XD i referenceklassen og selvom D8005 er god, så er den ikke SÅ god. Med andre ord, så vil du nok opleve en hvis degradering af billedkvaliteten, men det kan jo være at nogle af de mange andre dyder, som D8005 tilbyder, kan opveje dette.

Inputlag vil være højere på D8005, men hvis du slår Motion Plus fra, så vil det nok ikke være mærkbart i praksis. Du får jo også mulighed for 3D spil, hvis det er en PS3 du har stående.

Overall, så taber du altså lidt på billedkvaliteten, men vinder lidt (meget?) på features.