Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige købt SAMSUNG UE40C6005 FULL HD 100HZ EDGE LED DVB-T/C MPEG4 og jeg er ved at indstille mit TV efter denne guide http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1273594013 men der er et par ting som jeg ikke forstår ved guiden, der står: Size: Screen Fit og ved mig kan jeg kun vælge mellem, Auto - Bred, 16:9, Zoom (bred), Zoom, 4:3 det var første spørgsmål, det andet er at der står:
• R-Offset: 25
• G-Offset: 24
• B-Offset: 25
• R-Gain: 25
• G-Gain: 23
• B-Gain: 24
Men jeg kan ikke finde dette nogen steder? ville være rigtig rart hvis nogen kunne hjælpe (:
Af Mysen
Du kan kun vælge screen fit, hvis du får signal fra en ekstern. Ved almindelig tv bruger du bare 16:9

De sidste 6 er hvidbalancen. Den finder du under avancerede indstillinger, men de hedder noget andet på dansk. Og så skal du være opmærksom på, at de sikkert ikke hjælper en dyt på din skærm. RGB indstillingerne varierer en del fra skærm til skærm.
Af numberone
Jeg får signal fra ekstern, men jeg kan stadig ikke vælge den
Af noxity
Screen fit kan vælges når du modtager et HD signal.
Af THM
evt fra bluray
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har flyttet din tråd til vores kalibreringssektion i stedet.
Af Multi it
Jeg låner lige tråden lidt hvis det er i orden :)

Min bror har købt dette tv, men jeg undrer mig over at når jeg prøver at indstille billedet som i testen, så gemmer tv'et ikke indstillingerne ? Jeg har prøvet både at indstille med movie og standard profilen men tv'et starter altid op med dynamisk billed profil.

Hvad gør jeg galt ?
Af Mysen
Det står til butiksindstilling. Den indstilling kan man kun lave, når man tænder tv'et første gang.
Den eneste løsning er at du nulstiller tv'et, og så vælger du hjemmebrug, når du får muligheden.

Jeg ved ikke lige specifikt, hvor du finder "nulstil" eller "gendan fabriksindstillinger", men du kan sikkert finde det ved at lede ;)
Af Multi it
Takker. Fandt ud af at gendanne tv'et til fabriks indstilling ved at trykke på fjernbetjeningen, info -> menu -> mute -> power on, mens tv'et er slukket. Derinde fandt jeg factory settings.