Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af microfix
jeg skal inde for de næsten 14 dage ha købt mig et nyt tv.
Den eneste begrænsning jeg har er at det skal kunne købes i en butik i odense/omegn.

jeg har dog lidt krav til det:
Det skal være 3D
Der skal være apps på.
Helst oppe omkring de 55" (skal side ca 4 - 5 meter fra det)
Det skal kunne hænges på vægen. (gør ikke noget at jeg skal købe et beslag ved siden af)

Budget: 40.000.-
Det er lige meget om det er plasma lcd eller led.

Jeg kunne også tænkte mig en soundbar.
Det skal være i samme farve og en trådløs sub.
Det er ikke nødvendigt at den ligger inde for budgettet.
Den skal kunne afspille 3D ..

Håber der er nogen derude der kan hjælpe med det.
På forhånd tak. :)
Af DavidHimself
Du kan vælge et UE55D8005, det er topmodelen af Samsungs smart tv - det var de apps du efterlyste ;) (personligt ville jeg nok vælge 55D7005'eren i stedet - da de er meget tæt på at være ens) og så har du endda kun brugt cirka halvdelen af budgettet, sammen med en Samsung HW-D570 så har du et sæt der høre sammen, plus noget af det bedste LED du kan få :)
Af microfix
Det UE55D8005 du taler om har jeg godt kigget lidt på.
Men har bare hørt det ikke lige er den bedste mht 3D.

Hold da op HW-D570 ser godt ud. Men igen det er lige det Samsung kan jo.

Har dog kigget lidt på C9005 også. Den er bare så dyr i forhold til UE55D8005 og man får ikke det store ud over en cool fjernbetjening.
Af DavidHimself
Alternativt kunne du vælge Panasonics 65VT30 (fantastisk 3D kvalitet), som dog ikke rigtig har de apps du efterspørger og så Panasonic SC-BFT800. Så kommer du tættere på dit budget max, og stadig et fucking vildt sæt ;) (du kunne også bare vælge 50VT30 i stedet for 65"eren)
Af THM
du kan også vælge samsung ps64D8005, som er deres topplasma som nok har bedre 3d end ue modellen...
alternativt LG's 60" PZ950W
Af microfix
PZ950W er nok det bedste alternativ til ps64D8005 dog kommer deres app store først senere på året siger de.
Men PZ950W har fået meget ros er inde har jeg set. Kunne være man skulle tage en tur ud og kigge på de 2 ved siden af hinanden.
Af microfix
DavidHimself skrev:Alternativt kunne du vælge Panasonics 65VT30 (fantastisk 3D kvalitet), som dog ikke rigtig har de apps du efterspørger og så Panasonic SC-BFT800. Så kommer du tættere på dit budget max, og stadig et fucking vildt sæt ;) (du kunne også bare vælge 50VT30 i stedet for 65"eren)
Jeg har godt set på vt30 i kt radio.
De den bedste billede kvalitet.
problemet ligger i at den ikke har den WOW faktor jeg leder lidt efter.
Af THM
hvad er det for en wow faktor den mangler?
Af microfix
Det kan da godt være jeg tager fejl.
Tror jeg skal se dem sammen.
Hopper en tur ned til min lokale ktradio butik og spørg dem af.
Tror ikke de har noget imod at sætte dem op mod hinanden.
Så kan jeg os se mth deres design og billede osv.
Men bliver nok først i løbet af denne uge.
Brugeravatar
Af Inside
Nu nævner du det skal være i Odense. Så vil jeg da lige anbefale dig at tage et smut ud til AV-Connection (i Dalum) og se på deres Panasonic og Löewe modeller :D
Af microfix
Inside skrev:Nu nævner du det skal være i Odense. Så vil jeg da lige anbefale dig at tage et smut ud til AV-Connection (i Dalum) og se på deres Panasonic og Löewe modeller :D
Det vil jeg da lige skrive bag øret.
Af Thomas Fisker
Kan du vente et par uger, så er HX920 fra sony vidst på trapperne, led skærm, med lyset placeret bag skærmen og local dimming.

HX900 fik stor ros for billedkvalitet, og mon ikke HX920 kommer til at blive en af de allerbedste led skærme vi kommer til at se i år.
Det koster 24.000,-

I stedet for en soundbar kunne du vælge BDV-L800, et 2.1 system, der er i samme design som tv'et og med mulighed for at hænge på væggen.
Pris 6.500,-

Efter min mening et flottere og mere "voksent" design end samsungs nyere tv.
Af microfix
Thomas Fisker skrev:Kan du vente et par uger, så er HX920 fra sony vidst på trapperne, led skærm, med lyset placeret bag skærmen og local dimming.

HX900 fik stor ros for billedkvalitet, og mon ikke HX920 kommer til at blive en af de allerbedste led skærme vi kommer til at se i år.
Det koster 24.000,-

I stedet for en soundbar kunne du vælge BDV-L800, et 2.1 system, der er i samme design som tv'et og med mulighed for at hænge på væggen.
Pris 6.500,-

Efter min mening et flottere og mere "voksent" design end samsungs nyere tv.
Det lyder virkelig som noget man kunne bruge til noget.
Det vil jeg lige kigger på her i denne uge. Så vil jeg da lige hører hvornår kt-radio får den hjem.
Af lennon
Hvis du vægter 3D, så hedder det ubetinget plasma og helst så stort som muligt . Umiddelbart tror jeg, at markedets bedste billedperformere i 2011 - på tværs af teknologier - bliver PanaVT30 og Samsungs ps 64D8005. Sidstnævnte mangler vi retfærdigvis stadig en seriøs test på .

Har selv Samsung PS 63C7705 som jeg fik i marts . Sidder 3m fra skærmen, og er stadig dybt imponeret . Det er næsten uanstændig god billedkvalitet til prisen - sammenlignet med 2010 LCD line-up.