Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jayjay89
Skrevet: Man 09. maj 2011, 18:03

--------------------------------------------------------------------------------

Har lige noget jeg gerne vil have svar på vedr. 22-23" tv jeg ved at de findes i fuld HD 1920x1080 men de er så vidt jeg kan konstatere alle
med 50 hz ! findes der en med 100 hz ????

Har set herinde i anbefalinger at der er nogle skærme med 120 hz vilken betydning har det og kan disse skærme bruges til TV kigning ?
Ville meget gerne finde en skærme med høj opdatering ! 2 til 4 mil sek.

Den skal fortrinsvis bruges til TV kigning af div. sport og en afstand af
2 til 2 1/2 meter.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal kigge på og undersøge nærmere ?? TVèt må max. være 56 cm bredt.
På forhånd Tak for gode svar

ER DER VIRKELIGE INGEN HERIND DER KAN GIVE ET SVAR PÅ DETTE ?

_________________ :(
Mvh. JJ.
Af Arki
Lige umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om nogen skærme som i den størrelse har 100hz.

De skærme du har kigget på med 120hz er computer monitors og indeholder ikke nogle tunere til hverken
egen antenne eller kabeltv, dvs at de ikke er i stand til at lave signalet om til et billed.

mvh Fristrøm.
Af PhDream
Måske vil du få flere svar, hvis du skriver spørgsmålet med større bogstaver... O_O
Af Mysen
120hz egner sig til spil, fordi den reelt set kan vise 120 billeder i sekundet. Som nævnt er dette altså monitors, specielt designet til spil, og de er uden tunere.

100 hz og Full hD til et tv er komplet ligegyldigt, når du skal have et så lille en størrelse til den afstand. Du vil ikke kunne se forskel på en god og en dårlig skærm alligevel.
Husk på at 50hz betyder altså ikke en langsom skærm med flimmer. Det var kun på de gamle skærme.

Og så skal du nok lige gøres opmærksom på, at din måde at skrive på er arrogant og nedladende. Det er ikke sikkert, du selv bemærker det, og derfor fortæller jeg det nu. Caps lock og en hulens masse udråbstegn får dig til at fremstå råbende og utålmodig...
Af jayjay89
Jeg vil gerne beklage at jeg har sat en overskrift ind som kunne virke nedladene eller stødende, det var absolut ikke mine intentioner,men som det fremgår af ? havde jeg allerede skarevet det for et stykke tid siden uden at få et eneste svar og det var meget preserende for mig at få et svar her og nu.
Jeg siger TAK til jer der trods alt gav jer tid til at skrive et svar som jeg kan bruge til noget. :)
Af jayjay89
Ja det skal jeg nok huske fremover. :(
Af PeterD
Nu skal det sikkert bruges til at mere end at se tv på, men hvis du søger tv i den størrelse skal du klart kigge på 22" Panasonic's D28 (med DVB-C tuner) i hvidt til omkring de 2 K, alternativt et Samsung LED (pga betragtningsviklen) og gå langt uden om Prosonic, UMC, Medion og andre såkaldte "No Name" produkter..

At det så også skal være Full HD i den størrelse, (22") kan jeg ikke rigtig se skulle give et bedre billede, hvis det altså er tvskærm du er ude efter..

Men måske er det muligt at se på en computerskærm med tvtuner...?
Af jayjay89
Til Peter D.
Ja det er absolut en TV skærm jeg er ude efter og det var så for mig et ?
om at komme så langt ned i opdatering som muligt 2-3 mil sek. for ikke at få alt for meget slør pga. hurtige bevægelser.
Vil helt klart kigge på dem du har anbefalet, og sammenligne med en Sony 23" som Expert anbefalede ;)
Jeg har så forstået et det ikke har nogen praktisk betydning på den afstand om det er 50 eller 100 Hz.
Af PeterD
Et eller andet siger mig at jeg IKKE ville vælge Sony i denne størrelse. (Kan ikke finde så mange tests med små Sonyskærme på nettet..)

Så hellere Philips (Svært at finde), Panasonic (Kontakt autoriserede Panasonic forhandlere, så bestiller de det hjem til dig) eller Samsung (Findes i de fleste landsdækkende elektronikbutikker).
Vær dog opmærksom på at du betaler en relativt høj pris for få tommer, men jo flere færre skærme der produceres i denne klasse, jo "højere" er prisen. Så 22"= ca.2500 kr. 42"=ca. 4000 kr....

Panasonic D28 har en rigtig høj betragtningsvinkel, men når det er sagt kan du godt se forskel fra et 42" panasonic plasmaskærm til en LCD skærm i 22", men især "hudfarve" (ansigt og hænder) og sortniveau skulle det gengive flot..

Vær dog opmærksom at tv's grå sokkel (ses ikke forfra), fylder et par cm bagud fra tvet hvis det skal stå på et bord, men ellers kan du naturligvis hænge det på væggen.

Ved ikke ligefrem om det vinder designpriser, men det er tyndt og slankt hvis det hænges på væggen og kan godt konkurrere med Samsungs C4015.

Gå for guds skyld uden om dagligvare butikkernes tilbud. Uanset hvor gode specifikationer og flotte "HD" referancer der står på kassen..."

Men spørg altid forhandleren (få det skrevet på kvitteringen) om du kan få det leveret tilbage hvis det ikke lever op til dine krav...
Af jayjay89
Lige en slutopdatering på dette emne. :)

Har været rundt og kigge på div. 22 - 23" tommer skærme og har igår bestilt denne Samsung 22" LED-TV UE22D5015 som skulle blive leveret inden Kr. Himmelfartsdag.
Det bliver spændende at prøve sådanen helt ny skærm i forhold til min gamle billedrørs O_O

TAK til alle som gav sit besyv med og rigtig god weekend. 8)