Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MightyWeb.dk
Jeg har lige købt denne rigtige gode skærm, men mangler hjælp til at få indstillet den korrekt.

Hvordan bruger jeg f.eks. test programmet her fra siden til at få indstillet farver og lys.

Det første jeg gjorde var at sætte brightness ned fra 100 til 60, for den kunne jo lyse hele mit kontor op.

Jeg syntes den har en overmætning af rød, men mangler seriøst hjælp til at indstille rigtigt.

Hvad kan jeg bruge og hvordan bruger jeg det?

på forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der findes nogle gamma-mønstre der kan hjælpe dig med justere farverne, men jeg har ikke lagt den i vores testprogram idet de er temmelig irriterende at bruge. Samsung har lagt det i deres MagicTune program og andelen af frustrerede brugere der ikke fatter hvad de skal skrue på overstiger langt andelen der har gavn af det.

Jeg mener der er et indlæg på dell.com forum om skærme hvor forskellige testprogrammer er opstillet og et af disse indeholder nævnte gamma-mønstre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har faktisk L204WT hjemme lige nu. Jeg har ikke rigtig fået testet på den,men jeg skal gerne vende tilbage med nogle forslag til forbedringer, når jeg får kigget nærmere på den. :)
Af MightyWeb.dk
Se det lyder jo rigtig lækkert, hvis der kommer en descideret test på den. Jeg ved fra vennekredsen at mange har været ude og købe denne skærm.

Jeg kiggede på LG 2000 skærmens test, men jeg ved ikke hvor meget der kan overføres til denne skærm.

Men I måtte gerne overveje at skrive i brugsforvirringen til test programmet, hvordan man evt. kan bruge det til at indstille farver etc.

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja det gør der nemlig =)
Jeg kiggede på LG 2000 skærmens test, men jeg ved ikke hvor meget der kan overføres til denne skærm.
Nogle ting går igen på skærme fra de samme producenter, men langt de fleste gør ikke, så pas på med at bruge det som andet end inspiration til hvad der kan være galt. Indstillingerne bør du hvert fald ikke kopiere.

Generelt for stort set alle skærme er dog, at man bør reducere brightness. Derudover skal der sjældent røres ved kontrast. Farverne skal der altid indstilles på, men det er naturligvis også en del sværere.

Men jeg skal nok vende tilbage. :)