Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Jeg har det originale wirebeslag. Det virker til at være kram, og det er vildt dejligt, at man kan hive tv'et ud i bunden, så man kan komme til indgange. Jeg bruger dlna via en USB HDD, som er velcroet fast til tv'et, og når jeg skal have nyt materiale til den, er det super dejligt med dette beslag.
Brugeravatar
Af Oil
Hej

Det kan hænge på et Samsung Ultra-Slim Wall mount (WMN-1000C)

Kan holde op til 50kg. Selve tv'et vejer 38kg uden fod, går ikke ud fra foden skal hænges med op, og dog, så kan den bruges som Nisseholder ved juletid :-)

Mvh OP
Af mickeynygaard
Er der andre gode råd/ting man skal være obs på, i forbindelse med køb af dette tv? Jeg har læst om såkaldt plasma buzz nogle steder, hvor stort et issue er dette til daglig?

Nogen der har kunnet finde større forskelle på dette tv, og så et ny 64" ? Udover den åbenlyse (1 tomme ekstra)

Mvh Mickey
Af Mysen
Du kan forvente at funktionerne i D8005 er de samme uanset om det er plasma eller LED, og så kan du jo sammenligne indholdet ud fra testsene af UE46C8705 og UE55D8005.
Aluminiumsramme på D8005. Sort Plastic/metallook på C7705.
Der er 3D, PVR osv. i begge modeller, men sidste års model var den første 3D plasmaskærm til forbrugeren, og jeg gætter på, at du her kan se den største forskel.
Om 2D billedet er bedre, buzz/linebleed/retention er blevet forbedret, det kan man kun gisne om til vi ser en test. Det er disse punkter, jeg synes er mest interessant, udover sortniveauet. Netop sortniveauet skulle være bedre på 63" modellen end på 50" modellen, men på 50" modellen er den nærmest ringe, når man tænker på at det er en high-end plasmaskærm.

Umiddelbart fik de ikke løst deres buzz problem fra 2009 modellen til 2010 modellen, men derfor kan det jo godt være sket til i år.

Deres "Spiltilstand" er formenligt stadigvæk skjult dybt inde i deres Menu som på UE-modellerne, så jeg tror ikke det er innovation på et højt plan med D-modellerne. Dog kunne PVR-delen godt bruge et ansigtsløft, og det ville være mærkeligt, hvis det ikke er sket.
Af kenneth1105
Hej
Jeg kan fortælle at jeg er den glade ejer af et PS64D8005, Jeg har ikke oplevet noget Buzz, i det heletaget fungere TV bare optimalt. Jeg har dog haft lidt problemer med Smart Tv omkring Youtube, at jeg ikke kunne få det til at fungere. Billede mæssig synes jeg det levere et rigtigt fint billede, jeg vil faktisk sige, jeg blev positivt overrasket over billedet kvalitetenda.
Af Torbennico
R-Offset: 24
• G-Offset: 23
• B-Offset: 27
• R-Gain: 25
• G-Gain: 22
• B-Gain: 31
hvor finder jeg de indstillingsmuligheder som er her ovenover?
Har næsten lige modtaget mit Tv og er meget tilfreds fantastisk billede og ingen Buzz så er helt perfekt:o)
Af Mysen
under avancerede indstillinger --> hvidbalancen

Det hedder sikkert bare noget dansk i stedet på din, men rækkefølgen er sikkert den samme.