19 maj 2011, 08:02
Du kan forvente at funktionerne i D8005 er de samme uanset om det er plasma eller LED, og så kan du jo sammenligne indholdet ud fra testsene af UE46C8705 og UE55D8005.
Aluminiumsramme på D8005. Sort Plastic/metallook på C7705.
Der er 3D, PVR osv. i begge modeller, men sidste års model var den første 3D plasmaskærm til forbrugeren, og jeg gætter på, at du her kan se den største forskel.
Om 2D billedet er bedre, buzz/linebleed/retention er blevet forbedret, det kan man kun gisne om til vi ser en test. Det er disse punkter, jeg synes er mest interessant, udover sortniveauet. Netop sortniveauet skulle være bedre på 63" modellen end på 50" modellen, men på 50" modellen er den nærmest ringe, når man tænker på at det er en high-end plasmaskærm.
Umiddelbart fik de ikke løst deres buzz problem fra 2009 modellen til 2010 modellen, men derfor kan det jo godt være sket til i år.
Deres "Spiltilstand" er formenligt stadigvæk skjult dybt inde i deres Menu som på UE-modellerne, så jeg tror ikke det er innovation på et højt plan med D-modellerne. Dog kunne PVR-delen godt bruge et ansigtsløft, og det ville være mærkeligt, hvis det ikke er sket.
Mangler hifi... - og penge til hifi!