Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
samsungs topmodel har det også

så det er lige meget hvad det koster
fordi i den periode dette tv blev solgt
var de paneler alså ikke bedre

tror ikke på du kan finde en model, som denne helt uden
ujævnlys.
Af donoester
Selvfølgelig er det muligt, ihvertflad bedre end det på billedet.
Det er for så vidt lidt irrelevant at Samsungs topmodel lider af problemet - der er jo ingen der siger, det er den bedste panelsortering, da antallet der udgør "de bedste" slet ikke kan fremstilles i takt med salget, eller til den pris som andre interessenter vil give for panelet - fx. B&O.

Hvis de i B&O-forretningen mente, at billedet bare skulle være som det var, burde det næsten kvitteres med en fyreseddel. Hvis man ikke ved bedre eller ikke har i sinde at vise den bedste kundeservice ved at sende dokumentationen videre til Struer og lade kunden prøve et nyt TV, så er der da ingen grund til at optage arbejdet for andre.
Det svarer til at få samme dårligere behandling på et dyrt hotel som man får på et billigt.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
Dit tv skal ikke se sådan ud.... men forhandleren må ha et BV8-40 i udstillingen som du kan låne med hjem og se under samme omgivelser og omstændigheder som dit eget tv.... prøv at foreslå det....

mit tv har intet problem men ligner billedet som rasmus har taget dengang han testede det her på siden....
Brugeravatar
Af MigSelv
I de gode gamle dage med crt tv, blev mit B&O venskab begravet. Mit dengang fine MX6000 med motordrejesokkel, fik efter 13 mdr. et defekt højspændingsmodul. Forhandler oplyste og rådede til kontakt med Struer fabrikken, da han vidste, at modulet var behæftet med konstruktionsfejl ( oplysninger fra fabrik ).
Dette blev af fabrikken bekræftet, men hvad skal vi gøre ved det, de 12 mdrs. garanti er jo gået.
Man havde vel i sin naivitet, regnet med en kulance rep. / egen betaling af værkstedstime, og et modul uden beregning.
Derfor, tro ikke at dit dyre B&O produkt, bliver behandlet/serviceret bedre end det billige fra Aldi.
Af hellum
Du skal helt klart holde fast i din overbevisning, altså at tingene ikke er som det bør være... Du har betalt 50k for et TV, så skal det ganske enkelt også bare spille MAX...

Du må kunne gå i dialog med forhandleren og hvis han end ikke vil tage et personligt kig på problemet må du jo til forbrugerombudsmanden... Jeg havde bestemt ikke stillet mig tilfreds med den behandling du ser ud til at få...
Af THM
lige præcis! gå videre med det hvis de ikke er til at rokke. det mindste de kan gøre er at se på dit tv og vurdere det ved selvsyn.
Er enig i at når man køber et "luksus produkt" som B&O så skal det bare være iorden...
Af red_martians
B&O har valgt at bruge samsung-paneler der netop er kendt for at have ret meget clouding. Det er det kedelige der sker, når man har et lcd-panel med verdens bedste sortniveau, så bliver det også lettere at se. Alternativt kunne man gå efter noget LG-baseret, men så var sort-niveauet kun 1/10 af hvad sådan et kan præstere. Jeg har ikke lyst til at gøre mig upopulær og Jeg er heller ikke B&O forhandler, men det er bagsiden af medaljen du ser der. Skærmene kan altid variere på det her punkt, da det er minimale ting der afgør hvor meget clouding der er. Personligt synes jeg heller ikke det er slemt, og det er set meget meget værre end dette. Alternativet for B&O havde været et "dårligere" billede.
Du kan som en anden forskriver evt. spørge om du kan låne et tilsvarende fra B&O, og se om det er bedre, men ifølge mig kan du komme til at opleve begge ting, enten værre eller bedre. Men det vil aldrig forsvinde helt.
Hvis du vil undgå bleeding skal man have fat i en LG/toschiba-skærm(med det såkaldte IPS-panel) eller en plasma, men så står du med en bunke af andre "problemer"
Af Novatic
red_martians skrev:B&O har valgt at bruge samsung-paneler der netop er kendt for at have ret meget clouding. Det er det kedelige der sker, når man har et lcd-panel med verdens bedste sortniveau, så bliver det også lettere at se. Alternativt kunne man gå efter noget LG-baseret, men så var sort-niveauet kun 1/10 af hvad sådan et kan præstere. Jeg har ikke lyst til at gøre mig upopulær og Jeg er heller ikke B&O forhandler, men det er bagsiden af medaljen du ser der. Skærmene kan altid variere på det her punkt, da det er minimale ting der afgør hvor meget clouding der er. Personligt synes jeg heller ikke det er slemt, og det er set meget meget værre end dette. Alternativet for B&O havde været et "dårligere" billede.
Du kan som en anden forskriver evt. spørge om du kan låne et tilsvarende fra B&O, og se om det er bedre, men ifølge mig kan du komme til at opleve begge ting, enten værre eller bedre. Men det vil aldrig forsvinde helt.
Hvis du vil undgå bleeding skal man have fat i en LG/toschiba-skærm(med det såkaldte IPS-panel) eller en plasma, men så står du med en bunke af andre "problemer"
Det er ellers mit indtryk at B&O sorterer de bedste billedrør fra, og sender resten retur?

Forstår heller ikke dit LG råd - LE8500/850 har full-LED og kan derfor vise 0.0 black - læs evt. testen. Uden tvivl toppen af sort-niveau for både plasma og LCD.

Og siger for tredje gang - hold fast. Ignorer dem der sammenligner med Samsung - det her er B&O, der reklamerer og har et image for perfektion. Så må de også kunne leve op til det. Alene denne her tråd har givet et dårligt billede af det ellers fine mærke. Ærgeligt.
Af red_martians
I og med at LG bruger IPS-paneler kan de praktisktaget ikke få clouding. LW650(som er testet her) har f.eks. ikke Full-LED. Et godt triks er at prikke på panelerne, og så ser man at et samsung(VA) panel lyser voldsomt op. bare en lille unøjagtighed her vil give bleeding. Det skyldes i langt højere grad monteringen af panelet og skævheden i rammen, end kvaliteten af samme. IPS(f.eks. LG) har ikke samme problem og der skal meget meget mere til. Til gengæld har de rigtigt dårligt sortniveaue(hvis altså de ikke har full-LED)

Min pointe er at selvom en mercedes er en fin bil og man har valgt den med dieselmotoren så diesel-brummer den altså alligevel, ligemeget hvor godt de laver motoren.
I min, måske ingeniør-agtige-verden er intet perfekt, men man kan komme tæt på. Men døre knirker stadig, metal ruster, støvsugere støjer osv. B&O har gjort deres bedste.
Men som sagt, prøv at finde ud af om du ikke kan låne et andet. Forskellen på clouding er garanteret anderledes, og du kan måske bedre leve med det der kommer fra et andet tilsvarende fjernsyn.
Af donoester
OT (undskyld!):
Omvendt er black crush og dårlig gamma-stabilitet som funktion af synsvinkel også to akilleshæle ved VA, som vil gøre TV'et ret dårligt at sidde for tæt på eller betragte fra siden. Uanset teknologi er det hele et kompromis.
Personligt venter jeg stadig på et TV der kan kalibreres så godt som en grafikerskærm til PC.

Det vigtige er vel at kontrasten på VA generelt er højere end IPS og ikke så meget at produkt X har et bedre sortniveau end Y ved indstilling Z. Men alligevel bliver forskellen i kontrast mellem IPS og VA aldrig så høj som en faktor 1:10 - nærmere mellem 1:2 og 1:3 eller i det område.

IPS paneler kan faktisk også have clouding. Hvis diffuseren ikke er plan i forhold til det bagerste polarisationsfilter, vil der opstå clouding.
Måske er LG bedre til at undgå det i samlingsprocessen end Samsung - who knows. :)
Af Weinreich
Godt, en smule nyt under solen her fra Århus.

Først vil jeg lige sige at det er rart at se at jeg ikke er den eneste der mener at det ser skidt ud og at min forhandler trænger til briller.

Kontaktede B&O direkte (per mail, da det er det eneste jeg kunne finde) De vil IKKE kommentere mere på det end at billedet ikke kunne vise baggrundslys da deres tv blev indstillet i dagslys og henviser derefter til min debile forhandler. Jeg gik til en anden forhandler her i Århus, flink fyr og viste ham mit billede. han havde aldrig hørt om problemer på dem før og havde svært ved at kommentere på det. èn ting er sikkert. mit billede ligner på ingen måde det Rasmus har taget under testen. Jeg vil nu prøve at forslå at jeg får et andet hjem til test for at se hvordan det er her i lejligheden.

og, en anden ting jeg gerne vil spørge jer med BV8-40 der følger denne tråd om. Larmer jeres tv også? hvis jeg sætter mit på mute kan jeg tydeligt hører en svag hylen og noget der minder om en blæser :/ sidder ca 3 meter fra tv'et

flere gode råd modtages med kyshånd!

jeg holder jer opdateret! go weekend
Af THM
red_martians skrev:I og med at LG bruger IPS-paneler kan de praktisktaget ikke få clouding.
bliver nødt til lige at indskyde at LG le530n, som er en edge led model, i høj grad lider af clouding, i hvert fald det eksemplar jeg har set...
men vil da give dig ret i at ingen teknologi kan sige sig helt fri for fejl, og at clouding er set værre en på nævnte B&O.
Men B&O burde have en meget streng kvalitetssortering med de priser de holder sig 8)
Af tarok
Jeg har selv et Beovision 8-40 og kører med RL´s indstilinger. Jeg er supertilfreds og synes at billedet er helt fantastisk detaljeret og støjfrit. og det er meget lig plasma-billedkvalitet.
Jeg har ingen problemer overhovedet med clouding / bleeding.

HVIS jeg havde ville jeg straks have kontaktet min forhandler for at få ham til at se på det. Min erfaringer med B&O og deres forhandlere er, at de tager problemerne seriøst, og vil forsøge at løse problemet tilfredstillende for alle parter.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
Jeg har fået skiftet blæsere i mit bv8 men det sagde stadig lidt da jeg fik det tilbage... men tilgængel har jeg ingen problemer efter jeg har fået det monteret på væggen.... tror simpelhen at hvis du evt har dit bv8 stående på et tv bord, så forstærker bordet blæser lyden.....

men ellers har jeg ingenproblemer haft og tvet leverer et superflot billede, og som tarok siger meget li plasma tv....

men hvis dit tv ikke har haft bleed problemer i starten så er det jo også en fejl som skal rettes eftersom det kun er blevet værre og værre.....