Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Torbennico
Hej
Jeg har nu bestilt dette tv og har været rundt at læse om det, og nogen steder står der at det først skal "køres" til? Må man ikke spille playstation på det til at starte med? og er det "farligt at se tv3 osv med logoet som kan brænde fast? og skal man ind at indstille på tvet for at få et godt billede som i dennisthomsens indlæg? er det virkelig nødvendigt?
Af DavidHimself
Man kan altid gøre tingene på sin egen måde - men det er altid en go' ide at tænke over burn-in (derfor 'indkøring'), og mine erfaringer fortæller mig at det altid er en god ide at rode ved indstillingerne, da standardindstillingerne sjældent er de mest ophidsende :) Men det kan være du har en anden præference en andre mht. billedet!
Af lennon
Du skal helt sikkert ændre på indstillingerne for at få optimalt billede. Dennis Thomsens indstillinger er meget brugbare .
Af Torbennico
Okay hvor længe skal man indkøre det ? Hvor mange timer ca? Feks med i am legend på blueray? Og det med de indstillinger er det til at finde ud af?
Af DavidHimself
Nogle siger 100-200 timer... meeeen... hvis man er forsigtig kan man nøjes med noget mindre ;)

Indstilling er rimeligt nemt - som regel (kender ikke lige den specifikke her) er det sådan at der skrives navnet på indstillingen og så hvor mange gange du skal trykke til venstre og højre (- eller +).
Det kan ikke være nemmere :)
Af Torbennico
Okay det var også mange timer da;) men ja må jo prøve. Men man kan jo godt se almindelig tv hvis man passer lidt på med logoer? Og hvis der kommer burn ind forsvinder det da igen ikke? Takker for hjælpen...
Af Supergris
Jeg mener ikke, du skal " køre " dit nye tv til. Blot skal du selvfølgelig ikke vise et statisk billede, eller det samme logo, 10 timer i træk, samt bruge fuld knald på farve, lys og kontrast.
Altså hvis du bruger tvét fornuftigt, er der ikke noget at være bange for...
Af Torbennico
Okay og man skulle også vente lidt med at indstille Dennis Thomsens indstillinger? Det skal lige have lov til at blive kørt til!
Af Mysen
Indstil efter den test eller Flatpanels' test uanset hvad, eller brug i det mindste filmprofilen. Alt andet vil være synd og skam.
Hvis du spiller i de første 200 timer, så forsøg at holde dig til spil uden statiske billeder. Selv om der ikke kommer burn-in vil der være en tendens til hurtig retention i de områder, der har været meget lyse i starten af tv'ets levetid.
Men ellers er det rigtigt, at fornuft kan få dig langt. Gider du ikke bekymre dig, kan du jo også zoome logoerne væk.
Af Torbennico
Okay er der ellers andet man skal huske? Nogen der ved om når man optager på usb kan man så se andre programmer end det man optager på?
Af Torbennico
Og 3D brillerne når man skal have et sæt ekstra hvor skal man da købe dem? Og hvorfor en model skal man have? Eller er det ikke så vigtigt hvilken model men har hørt noget om de briller der er med kan finde på at gå ud nogen gange med jævne mellemrum?
Af mickeynygaard
Jeg er ved at købe samme tv, hvilket ophæng skal man have fat på her?

Det skulle jo gerne sidde så tæt på væggen som muligt, men hvis vi snakker et par cm i forskel, og ligeledes flere hundrede i forskel, så går det nok ;)

Mvh Mickey
Af x99gump
Har selv samme tv. Var i starten lidt forsigtig, men har aldrig bemærket burn in, eller retention... Så nu passer jeg ikke rigtig på mere, selv om det da lige ligger i baghovedet.

Har brugt Dennis Thomsens indstillinger, han har to forskellige. Først nogle til lige da han fik tv'et, og så nogle til da han havde kørt tv'et i en 100 timer mener jeg det var. Har brugt begge sæt. I dagslys bruger jeg bare Dynamic, da det gør det nemmere at se noget...

Bruger dette beslag:
http://www.befro.dk/shop/vogels-efw-8405-6831p.html

Alt i alt stikker tv'et 7 cm ud fra væggen, det er jeg ganske godt tilfreds med :)
Af mickeynygaard
Ingen der kan anbefale de såkaldte "wire" ophæng? Er det noget bras?

Der er måske ikke den store videnskab i at købe et ophæng til et TV længere? Så længe det hænger stabilt? :)