Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har fået et LG 50PK950 ind af døren, men der er problemer med synkroniseringen mellem lyd og billede. Lyden er noget foran.

Jeg har indtil videre observeret problemet med både den digitale og analoge tuner (jeg har Stofa kabel) og ved videofiler over netværket.

Jeg bruger TV'ets indbyggede højtalere. Er der mulighed for at tilføje et delay på lyden via en menu på TV'et? Eller hvad er vi ude i for at kunne løse problemet?
Af Thomas Fisker
Prøv at opdatere til nyeste firmware, det gøres under "Kundeservice" i menuen. Tryk menu, og så den røde knap.

Jeg mener at der kom et par opdateringer, til netop at fixe lip-sync.
Af Niemi
Thomas Fisker skrev:Prøv at opdatere til nyeste firmware, det gøres under "Kundeservice" i menuen. Tryk menu, og så den røde knap.

Jeg mener at der kom et par opdateringer, til netop at fixe lip-sync.
Jeg kan se at der er 4.20 på, og den skriver at der ikke er nogen opdatering tilgængelig.
Brugeravatar
Af David Munch
Jeg har samme problem på samme model. Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen brugbare indstillinger. Er der en skjult menu man kan bruge?

Problemet er også forskelligt fra kanal til kanal, og sågår skiftende i nogen programmer. Indslag i nyhederne er mere ude af sync end værten, hvilkt jeg ikke kan forstå!
Af Stieglitz
Jeg har samme problem på mit PK950, men oplever det faktisk kun når jeg streamer topgear fra min ekstern HDD, der kan den finde på lige pludselig at hoppe i billedet hvorefter at lyden er en del foran, og så køre det sådan et stykke tid, hvorefter det så kan finde på at hoppe tilbage igen hvor begge ting følges ad, utrolig irreterende, selvom det dog sjældent er mere end 3-5 minutter den gør det.
Af Niemi
Jeg kontaktede LG og de foreslog at jeg sendte det tilbage til forhandleren som "dead on arrival" eftersom TV'et kun er et par dage gammel.
Af Stieglitz
Niemi skrev:Jeg kontaktede LG og de foreslog at jeg sendte det tilbage til forhandleren som "dead on arrival" eftersom TV'et kun er et par dage gammel.
Okay det må jeg sgu nok sige! troede da bare at det var noget software der skulle opdateres.. Men åbenbart ikke :o
Brugeravatar
Af David Munch
Gad vide hvad de så siger til 'ældre' tv..