Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af db
har kigget meget omkring og er faldet for en LG L2000, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvilken af dem der er bedst. Skærmen skal primært bruges til skole, men vil nok også bruge den til film og spil af og til.

Det skal lige siges at den skal sættes til mig IBM-bærbare så det er ikke verdens bedste grafikkort, men på et tidspunkt når jeg har fået skrabet penge sammen så skal jeg have en stationær.

Jeg er åben for andre forslag til en god skærm til maks 3000kr. Dog må skærmen ialt maks være 45cm bred. Den må desuden også godt være højde justerbar, men er ikke er krav.
Af db
er der virkeligt ikke nogen af jer kloge folk der kan hjælpe mig?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
LG L2000C virker som et fornuftigt bud til brug på VGA. Der er lidt problemer med DVI indgangen, men det bliver jo ikke aktuelt for dig, og så er det tilmed et godt panel der sidder i den.

Tænker du på forskellen mellem L2000C og L2000CE? C er med S-IPS panel, og den bedste. CE er med TN panel.
Af db
Mange tak Rasmus. Så skal jeg bare lige have den bestilt :)
Af Scandal
Rasmus Larsen skrev:LG L2000C virker som et fornuftigt bud til brug på VGA. Der er lidt problemer med DVI indgangen [....].
Hvilke problemer er det?
(siger manden, som overvejer en LG2000 med S-IPS)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det står nærmere beskrevet i vores anmeldelse af skærmen, men kort sagt, så drejer det sig om en manglende nuancering i gengivelsen af farverne over DVI. Det ses specielt på f.eks. gradienter, og vil blive et problem til f.eks. grafisk brug. Underligt nok findes disse problemer ikke på VGA på L2000C.
Af Scandal
ok. Det havde jeg overset. O_O
men efter at have læst lidt rundt omkring, er LGen stadig et varmt emne for mig...