Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.
Jeg har et Samsung PS50C685, og når vi sidder i stuen uden at have det tændt, så oplever vi nogen gange at det lige tænder op (med sort skærm), for så at slukke igen et par sekunder efter. Er der en grund til dette?

Noget andet, er at hvis vi nu har set et film med undertekster, så kan man se 2 hvide streger (der hvor de kører), når der er mørke steder i filmen. Det samme gælder for kanal-logo, menuer osv. Altså hver gang et billede ikke er i bevægelse, så sidder det fast. Og de hvide streger fra underteksterne kan bruge lang tid om at forsvinde...

Er det normalt?
Af ACH
Det er retention du oplever, det er helt normalt for plasma,men der meget forskel på hvor meget retention, der er fra et tv til et andet tv af samme model.
MVH
Af Mysen
Og det første du spurgte til skyldes, at tv'et står til automatisk at søge efter firmwareopdateringer. Dette understøttes bare ikke i DK, og du kan slå det fra inde i menuen.
Af THM
ACH skrev:Det er retention du oplever, det er helt normalt for plasma,men der meget forskel på hvor meget retention, der er fra et tv til et andet tv af samme model.
MVH
det skal lige siges at netop denne model er ekstra meget plaget af retention. og mængden af retention variere meget alt efter model og og producent :)
Af Dr.Zoidberg
Tak for svar :)
Jeg havde godt læst om retention omkring dette tv. Men var i tvivl om hvad der præcis mentes.
Godt at vide det med firmwareupdaten.
Tak for hjælpen, guys
Af JesperAndersen
Mysen skrev:Og det første du spurgte til skyldes, at tv'et står til automatisk at søge efter firmwareopdateringer. Dette understøttes bare ikke i DK, og du kan slå det fra inde i menuen.
- og hvor er det mere præcist man kan slå det fra i menuen ? ( mit PS50C7705 "lider" af præcis det samme )
Af Dr.Zoidberg
JesperAndersen: På mit er det i menu - support (spørgsmålstegnet) - softwareopgradering - ventetilstand Opgradering - fra.
Hjalp det?
Af JesperAndersen
Dr. Zoidberg; tak for tippet, desværre har jeg en anden menu på TV'et - er der andre som har et PS50C7705, der kan fortælle hvordan jeg fjerner aut. søgning efter SW-opdatering ?
Af Mysen
Menu > Support > Softwareopgradering > Ventetilstand Opgradering > Fra

Så det er altså det samme som C685
Af JesperAndersen
Mysen skrev:Menu > Support > Softwareopgradering > Ventetilstand Opgradering > Fra

Så det er altså det samme som C685
- TAK :) , jeg havde overset dette punkt ;)
Af bleze
Zoidberg, bruger du indstillingerne fra testen her på siden? Det kan godt tage det værste af retention og gøre det mere acceptabelt
Af Dr.Zoidberg
bleze: Nope, kører 100% fabriksindstillinger...
Tænker du på talene fra denne test/anmeldelse?: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1294927307

Altså:
Billedprofil: Film
Cellelys 16
Kontrast 81
Lysstyrke: 50
Skarphed: 5
Tone: G50/G50
Eco Fra
Sort tone Fra
Dynamisk kontrast Fra
Gamma +1
Farverum Auto