Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eliassorensen
Hejsa

Har siden DR HD kom altid haft store sync problemer på kanalen.

F.eks. under MGP 2. semifinale var der op til 1-2 sekunders forskydelse af billede+lyd.

Samme program på en svensk HD kanal gik rent igennem.

Er det DR der er synderen her, eller er det min udbyder? Har andre samme problemer?

Skide irriterende, at der er så stor fokus på "et fantastisk HD-billede", men at lyden halter så ekstremt.
Af JPE
Hej

Jeg oplever også at lyd og billede er ude af sync på DR HD. Jeg oplever det stort set hele tiden og ved alle udsendelser på DR HD. Jeg har også Stofa, men om det er dem der er årsag til problemet ved jeg ikke.

Jeg har et Sony EX500 og her kan jeg få et lidt bedre forhold mellem lyd og billede ved at trykke på audio-knappen på fjernbetjeningen - derved skifter jeg fra 5.1 kanal surround til 2.0 stereo, hvor lyden og billedet tilsyneladende er bedre i sync.

Det kunne være interessant at høre hvor mange der oplever dette problem og om der er nogen der kender årsagen til problemet - om det er hos Stofa eller hos DR problemet ligger.
Af eliassorensen
Havde ikke prøvet at skifte til stereo (troede faktisk ikke de sendte det i stereo).

I nu, i "Mega bygninger", var lyden meget ude af sync i Dolby, men skiftet til stereo løste faktisk problemet.

Jeg har et Panasonic p42x10.

For dårligt, hvis det er DR, der ikke kan have deres digitale lyd i orden.
Af McNeil
Jeg har også samme problem på National Geographic Wild HD, og også med Stofa...
Af snowflake
Jeg har yousee og X20, og DR HD er nogle gange ude af sync, men ser dog ikke så meget DR HD.

Til gengæld er Eurosport HD (1+2) næsten altid ude af sync med op til 2 sekunder, hvilket er pænt irriterende i både snooker og tennis.
Af JesperAndersen
Problemet ligger hos DR - jeg har Yousee kabel, og oplever altid at lyden er ude af sync på DR-HD. ( - og det samme oplevede jeg dengang jeg havde Viasat)

MVH
Af mcmejsner
Har Viasat via parabol, og køre både med en HD og HD plus boks, og oplever jævnligt på DR HD, at lyden er ude af sync, uanset hvilken boks jeg ser fra.

Var dog overbevist om, at det var et problem hos Viasat, men det kunne tyde på, at problemet ligger hos DR.
Af PhDream
Samme her. Har parabol hos Viasat og DR HD er altid ude af sync.

Mærkeligt nok, lyder det fint, hvis jeg sætter en alm. stueantenne til. Så forsvinder sync problemerne.
Brugeravatar
Af KristofferA
Helt sammen problem på Sony EX500 og Yousee her. !:(
Af Nicklas A
Jeg ser rigtig meget DR HD og oplever aldrig noget og jeg køre fuld surround på kanalen..

Ser den via alm. antenne.
Brugeravatar
Af KristofferA
Jeg hører kun lyd via fjernsynet. Måske det er problemet...
Af LunD^
Tror da det er DR HD der har problemet. Jeg har den via Yousee, og det er ikke så slemt men lægger da en gang imellem mærke til lidt delay dog meget lidt..

Men under MGP fik kommentatoren jo igen og igen spørgsmål omkring om det var playback de sang, men det måtte man ikke i MGP. Det kunne jo godt tyde på at mange andre også oplever forsinkelser på lyd så de ligner playback.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Jeg oplever også tit at DR HD ikke er synkron med billede og lyd. Det er pisseirriterende og burde ikke kunne ske for Statsradiofonien. Jeg kræver mine licenspenge tilbage nu!