Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Satman
Har købt et UE40C7705 for et par mdr. siden. Oplever nu at jeg ikke kan scanne satellit-frekvenser fra 12600 og opefter pga nul signalkvalitet. Alt er tjekket. Kører med nyeste software, har nulstillet osv. Venter nu på en tekniker fra Samsung. Er der andre der har eller har haft dette problem ?
Af Satman
Har snakket med Elektronikcentret i Viby J i dag. De mener at det er en hardware fejl. Tager ud med TV'et snarest. Håber at de kan finde fejlen og rette den :)
Af cloudy
Har oplevet et lignende problem på et Samsung PS50C675. Hvis signalet på en bestemt frekvens er svagt, så kan den indbyggede sat tuner ikke vise billedet. Jeg har prøvet med flere andre eksterne sat-tunere og i alle tilfælde kunne de vise et signal som Samsung tuneren ikke kunne. Det er nu ikke et problem medmindre man er ude i nogle svagere signaler.
Af Satman
OK ! Forskellen med mit TV er så, at der er masser af signal fra satelitterne, både i lave og høje frekvenser (formulerede mig lidt forkert i overskriften). Men generelt synes jeg at TV'et viser signalkvaliteten for svagt i forhold til det faktiske signal. Sammenlignet med andre sat-modtagere. Der er kommet ny software i dag. Måske det løser problemet ?
Af Satman
Så fik jeg nyt motherboard i og opdateret software. Det hjalp ikke. TV'et ryger retur til værkstedet snarest. Er jeg den eneste der har dette problem ?
Af Satman
UPDATE !
For at gøre en lang historie kort:

Softwaren til satellit tuneren virker ikke optimalt og Samsung gør ikke noget ved det. Samsung vil kun garantere at de frekvenser som Canal Digitals TV kanaler ligger på virker. Samsung kan ikke eller vil ikke give en grund for, hvorfor de selv "saboterer" softwaren med begrænsning af adgang til alle frekvenser og de vil ikke vil optimere den. Så hvis du overvejer at købe dette TV for også at modtage satellit TV på alle frekvenser, så kan jeg kun fraråde denne model.

Hilsen en ellers tilfreds UE40C7705 ejer.
Af Satman
Har opdateret med seneste software: T-VALDEUC_3009.2.exe i håb om at Samsung havde forbedret sat-tuner delen - men nej !!!
Af noxity
Er lidt forvirret nu, har du billede eller har du ikke billede ?

Det lyder i dit sidste indlæg som om du er utilfreds med at den ikke viser at der er fuldt signal selvom der er, men billedet er der stadig. Er det korrekt forstået ?
Af Satman
Ja, du har forstået ret at softwaren ikke viser signal på nogle af frekvenserne, hvor den burde. Derfor er der ikke billede. Jeg har en anden sat-receiver hvor signalet på en frekvens er 100% og jeg kan få billede uden problemer. Prøver jeg så at søge manuelt på samme frekvens på sat tuneren i TV'et, viser det 0% og jeg kan derfor ikke få billede. Der er nærmest blokeret i softwaren. Det gælder mest de høje frekvenser. Samsung vil kun garantere signaler fra Canal Digital og de ligger i midten af frekvensområdet. Derfor kan jeg søge på disse frekvenser og finde forskellige TV kanaler på div. satellitter. Hvad der ligger udenfor CD frekvensområder, vil Samsung ikke servicere. Bad luck kan man sige.... Jeg håber nu bare på at de vil vise sig fra den gode side og snart komme med en software-opdatering, som får alle frekvenser til at virke optimalt. Især når nu de i forvejen har preinstalled stort set alle interessante frekvenser og satellitter i deres software.
Af kennel
Har samme problem som Satman. Vi har endda bandet i flertal sammen :D
Der er ikke noget at gøre. Iht Samsung kommer der IKKE en fix til dette. Men man har dog lov at håbe. Det er jo trods alt håbet der dør til sidst.

Lars
Af Satman
Ny software pr. 9/9. Vi håber stadig......