Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cub
Jeg har lige købt 3DTV fra Nvidia da jeg både kan bruge det til spil og film på mit tv, uden jeg behøver nvidia 3dkit.
Har et panasonic vt20 og jeg aner ikke hvordan jeg skal få det til at virke, når jeg installere beder den mig om at vælge briller, men det kan jeg ikke, for har jo ikke nvidia briller. synes ikke jeg kan finde noget svar når jeg søger..
Af Cub
Jeg har de nyeste driver, jeg er computer nørd, det har jeg styr på, men ikke tv.

Jeg forstår det ikke, for 3d kan godt tændes på min pc skærm, har en 120 hrz.. Men jeg kan ikke få det over på mit fjernsyn. Og der burde været et program så jeg kan afspille film i 3d det er der heller ikke.. :( det noget møg det her
Senest rettet af Cub 13. maj 2011, 15:33, rettet i alt 1 gang.
Af TheSleeper
Der er ingen tvivl om det virker :0)

Prøv og lav en tråd på det forum jeg linkede til, så skal de nok hjælpe dig :0).

Jeg spiller selv 3D på en 120 Hz pc skærm, men har ikke prøvet det på et TV endnu. Får først mit UE55D8005 d.27 ... :0(

Hold lige tråden opdateret, er sikker på den her tråd vil være nyttig når du finder en løsning :0)

PS. Har du sat det til 3DTV Play in Nvidia CP ? (under 3D)

Det er vigitgt da 3DVision ikke virker på et TV :0)
Af Cub
Sig mig en gang skal jeg bruge 3d kit for at installere det?

Nu du siger det : PS. Har du sat det til 3DTV Play in Nvidia CP ? (under 3D) Jeg kan ikke finde det, sidder og kigger efter det..

Jeg har et hdmi 1.4 det burde vel være nok fra pc til tv?
Af TheSleeper
Nej du skal kun bruge en Nvidia 3D USB Emitter hvis du vil bruge CB ( Checkerboard) og spille i 1080P 60 FPS. 3DTV Play understøtter ikke CB og understøtter kun 720p Upscalled 3D i spil.

Nvidia arbejder på at understøtte 1080P 60 FPS CB i en ny version af 3DTV Play, men det har de sagt i over 8 mdr nu ?

Prøv at køre option 2 her : http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Dit TV har desværre ikke Checkerbox, så du må nøjes med 720P indtil Nvidia for taget sig sammen ...

Ja 1.4 er det du skal bruge ...

PS. Måske du mangler at aktivere noget i dit TV ?

"Quote"

On the NVIDIA Control Panel > Stereoscopic 3D > Set up stereoscopic 3D, there should be a section called display type. What is listed there? Does it say 3DTV Play or HDMI 1.4 display?
Af Cub
Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time.

Hvad skulle det være jeg kunne mangle at aktiver i mit tv? Jeg har sat det op til at køre over min pc, indtil jeg får en tv pakke. Det har virket fint nok. Jeg kan sagtens se film.

Altså jeg havde en gang et nvidia 3d kit men det fik de igen da jeg synes det var noget møg til pc. Der var der software der kunne afspille film også 3d.. Men det er der ikke den her gang.

Jeg kan ikke oprette mig på nvidia forum zZZzzz
Af TheSleeper
On the NVIDIA Control Panel > Stereoscopic 3D > Set up stereoscopic 3D, there should be a section called display type. What is listed there? Does it say 3DTV Play or HDMI 1.4 display?

PS. Jeg vender tilbage i aften ... :0)
Af Cub
On the NVIDIA Control Panel > Stereoscopic 3D > Set up stereoscopic 3D, there should be a section called display type. What is listed there? Does it say 3DTV Play or HDMI 1.4 display? Der står ingen af delene, for jeg kan ikke finde det on nvidia cp.

Jeg siger tak for du tager dig tid til at hjælpe.

Hvis der er nogen der ved hvordan det skal gøres, ville jeg sætte stor pris på at få det fortalt, fra Trin 1 til slut.
Af TheSleeper
Du skal huske og installere Nvidia 3D driveren ?

Hvis den ikke er installeret er der ikke en "option" for 3D ...

Hvad version af Nvidia Forceware (ikke 3D) har du installeret nu ?

Version 270.61 giver dig mulighed for at installere Nvidia 3D driver og Nvidia 3D USB emitter driver ...

"NVIDIA 3D DRIVER SKAL INSTALLERES"
Senest rettet af TheSleeper 13. maj 2011, 17:36, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Af MigSelv
Måske en hjælp.
Når jeg ser 3D fra Bluray, skal jeg intet foretage mig. Når jeg ser 3D via CanalDigital, skal jeg manuelt vælge side by side. Andre kan måske sende over/under, her skal igen vælges manuelt..
Af TheSleeper
Det jeg har skrevet er det der skal til, for at få det til at virke ... :D

Den Nvidia 3D driver er vigtig, ellers for du ikke en "Option" i Nvidia CP til at aktivere 3DTV Gaming.