Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Weinreich
Hejsa

Ville lige hører hvor meget bleeding i vil tillade på et tv (Beovision 8-40)?? det er i øverste højre hjørne og tydelig om aftenen når jeg f.eks ser film med black bars ellers mens jeg venter på mit apple tv skal starte (der kan man især se det)

Det er jo nok ikke noget man kan komme helt udenom?

Tak
Af Novatic
Weinreich skrev:Hejsa

Ville lige hører hvor meget bleeding i vil tillade på et tv (Beovision 8-40)?? det er i øverste højre hjørne og tydelig om aftenen når jeg f.eks ser film med black bars ellers mens jeg venter på mit apple tv skal starte (der kan man især se det)

Det er jo nok ikke noget man kan komme helt udenom?

Tak
Er det ikke clouding du taler om? Hvor lyset kan komme fra hjørner og i slemme tilfælde fra hele skærmen?

Hvis det er et B&O, synes jeg da nok du bør kontakte dem.
Af Weinreich
jo... det er det jo nok så :) er ikke så bekendt med de termer der bruges :)
Af PhDream
Du udtrykte dig fint i første omgang. :)

Der er ingen grund til at fluekneppe, især ikke i dette tilfælde, da backlight bleeding og clouding er (nogenlunde) det samme. Backlight bleed er faktisk det mest korrekte at bruge, da det bedst beskriver fænomenet i dit tilfælde - lys der slipper ud (bløder) igennem skærmen, som regel kanterne og hjørnerne.

Det er ikke noget, der helt kan undgås, og jeg ved heller ikke hvor stort problemet er på dit tv, men på så dyre tv som B&O, burde det altså ikke ske.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
Du bør helt klart kontakte din B&O forhandler og få ham til at komme forbi og se tvet.... De plejer at tage det ret seriøst da de ikke kan fordrage problemer med deres produkter og yder super service....

jeg har selv et BV8-40 som jeg er super glad for. Det har 7-9-13 ingen problemer med Backlight bleeding....

Håber du får løst dit problem og gi lige besked når du har snakket med forhandleren....
Af Weinreich
Fik snakket med B&O forhandleren igår og han bad mig fange et billede af det som de så kunne sende til struer så jeg ikke skal undvære mit tv i mens de finder ud af hvad der skal ske.

billedet jeg fangede kan i se i linket

Det er sådan det ser ud når jeg har en "source" slukket og tv'et bare venter på signal. fotoet er taget i så mørklagt et rum jeg kunne på 3 sek lukketid. men som i kan se er der en del i højre side

http://www.lillevegas.dk/IMG_3672.JPG
Af Novatic
PhDream skrev:Du udtrykte dig fint i første omgang. :)

Der er ingen grund til at fluekneppe, især ikke i dette tilfælde, da backlight bleeding og clouding er (nogenlunde) det samme. Backlight bleed er faktisk det mest korrekte at bruge, da det bedst beskriver fænomenet i dit tilfælde - lys der slipper ud (bløder) igennem skærmen, som regel kanterne og hjørnerne.

Det er ikke noget, der helt kan undgås, og jeg ved heller ikke hvor stort problemet er på dit tv, men på så dyre tv som B&O, burde det altså ikke ske.
Ok, ja, var nok på grænsen til flueknep - kom bare til at tænke på linebleed i stedet for, da jeg læste "bleeding" uden der stod backlight først.

OT; så er det helt klart "backlight bleeding" eller "clouding", hvor lyset fra dioderne slipper igennem. Især hjørnet til højre på billedet er slemt. Helt klart noget du ikke skal finde dig i med et 50k B&O.

Husk forresten at meld tilbage hvordan det udvikler sig. Altid rart med noget erfaring for andre brugere, så man kan se kundeservice ved forskellige mærker.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
fint billede du har taget... ser bestemt ikke godt ud.... håber de finder en løsning.... hvor gammelt er dit BV8 og har problemet været der fra start af....?
Af PhDream
Har du skruet backlight op på maks. på det billede?
Af Weinreich
Tv'et er fra december. Og syntes slet ikke det var noget jeg bed mærke i som jeg gør nu. Nej lysstyrken har jeg ikke pillet ved. Tv'et står som out of The box. Billedet er taget med en lukketid på 3 sek så jeg bedst kunne se hvor det er galt. Så det fremstår lysere på billedet en det jeg kan se når jeg f.eks ser en film med bjælker. Og det er de meget lyse pletterpå billedet der giver de største problemer.

Afleverede billeder til B&O forhandleren igår, meeen syntes sku ikke de virker for villige til at hjælpe.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
Du har 3års garanti så de skal hjælpe... men se om ikk de er til at tale med... de plejer at være hjælpsomme.... men nu har jeg selvfølgelig heller ikke oplevet noget dicideret negativt i de 17år jeg har haft med B&O produkter at gøre :)
Af Weinreich
Nå, nu er der lidt nyt i sagen. dette er ikke godt nyt vel at mærke!

Snakkede med min B&O forhandler ( B&O klostergade, Aarhus - sidste gang jeg handler der) igår og de mente simpelthen at det var sådan tv'et skulle være! jeg var mildest talt chokeret over den udmelding.

Kan det være rigtigt?
Af xcardman
det er kendt af lcd/led lider af ujævnslys
det er blevet bedre på 2010 og 2011 modeller
men de fleste har det stadig i større eller mindre grad

så jeg kan udmærket forstå den udmeldning
selvom det må mere være irriterende for dig

Det er ikke noget som kommer løbende, det har været der fra start
Af Novatic
xcardman skrev:det er kendt af lcd/led lider af ujævnslys
det er blevet bedre på 2010 og 2011 modeller
men de fleste har det stadig i større eller mindre grad

så jeg kan udmærket forstå den udmeldning
selvom det må mere være irriterende for dig

Det er ikke noget som kommer løbende, det har været der fra start
Men nu er det en B&O til 50kilo vi snakker om, så der må være en vis kvalitet forbundet.

Hvis forhandleren oven i købet siger, at det er sådan tvet skal være, så burde de vel også ved købet have informeret dig at der kommer lys i hjørnerne.

Synes du burde kontakte B&O direkte og høre ad - det lyder som en om'er fra din forhandler.