Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kort beskrivelse af problemet og mine fejlfindings forsøg først.

Ja, jeg er bange for at der er sket et eller andet mærkeligt med mit TV.

Jeg har altid kunne få forbindelse til mit TV fra min stationære computer ved at bruge et VGA-kabel og vælge PC på fjernsynet. For et par dage siden stoppede det dog pludselig med at virke ud af det blå.

Fra tid til anden kommer der dog billede på TV'et via VGA, men når det sker "ruller" billedet på TV'et hvilket ikke ligefrem er brugbart.

Jeg ville derfor prøve at se om det var fjernsynets VGA-stik eller lignende som den var gal med, og jeg har derfor tilsluttet fjernsynet til min laptop via HDMI. Computeren kan fint se at der er et Panasonic TV som ekstra skærm og jeg kan få lov at ændre diverse ting. Problemet er bare at der ikke kommer noget billede på fjernsynet. Der er kulsort som om det intet signal modtager. Har prøvet alle 3 HDMI-kanaler med samme resultat.

TV'et virker fint nok til almindeligt TV, men lige så snart det skal vise noget fra en ekstern device ser det ud til at blokere.

Nogen der har en løsning på problemet eller er fjernsynet simpelthen bare halvdødt?

På forhånd tak,
jimme
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du ikke adgang til en BluRay eller en PS3, som kan sende et HDMI-signal ud? Problemet med en PC er jo, at der kan indstilles et hav af ting i grafikkortet, som kan have indflydelse på outputtet. Det er lidt nemmere med en af de to ovennævnte maskiner, som er lidt mere "plug'n'play".
Af jimme
yakken skrev:Har du ikke adgang til en BluRay eller en PS3, som kan sende et HDMI-signal ud? Problemet med en PC er jo, at der kan indstilles et hav af ting i grafikkortet, som kan have indflydelse på outputtet. Det er lidt nemmere med en af de to ovennævnte maskiner, som er lidt mere "plug'n'play".
Jo, jeg låner en PS3 af en ven i aften, og ser om det giver noget resultat.
Vender tilbage når den test er udført. :)
Af jimme
OK, jeg har nu haft sat en Blu-Ray afspiller til TV'et via HDMI, med flere forskellige kabler. Der kommer hverken lyd eller billede. Ligesom ved computeren er det som om den slet ikke registrerer at der er sat en ekstern enhed til.

Synes det lyder lidt vildt hvis både VGA stik og alle HDMI porte skulle være stået af på samme tid. Især når tuner og fjernsyn som sådan stadig virker.

Men kan der være andre forklaringer, og er edr noget man kan forsøge? Hvor lang tids garanti er der iøvrigt på sådan noget skrammel? 2 år som på alt andet eller yder Panasonic noget specielt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er 2 års reklamationsret via den forhandler du købte TV af.
Af jimme
Ja, de 2 år er kommet og gået.

Fjernsynet er jo stadig ganske godt, hvis det virkede som det skulle, og jeg bilder mig ind at det da muligvis godt kan betale sig at få det repareret.

Hvordan bør man gribe sådan noget an? Skal man have fat i Panasonic Danmark eller er der ingen idé i at hive Panasonic ind over? Har aldrig prøvet sådan noget før så ved ikke lige hvordan man skal gøre det.