Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal have nyt fjernsyn (max 32") og har kig på hhv. Philips 32PFL5605H og Philips 32PFL5405H, hvoraf førstnævnte er anmeldt herinde. Så vidt jeg kan se er den eneste forskel, at dette har LED baggrundsbelysning. Tilgengæld er der min. 14 dages leveringstid, og det koster ca 1000 kr. mere end 5405H'eren.
Så er mit spørgsmål, er LED baggrundsbelysning ventetiden og de ekstra penge værd?

Mvh Rosanna
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du sparer lidt på strømmen, men i lige netop dette tilfælde, så er der ingen fordel rent pladsmæssigt ved at tage LED-modellen, da den er ligeså tyk som 5405H. I denne beskedne størrelse, så vil jeg mene at LED er fuldstændigt ligegyldigt. Besparelsen i strøm vil du ikke kunne se på el-regningen.
Af jayjay89
Hej Rosanna
Du skulle måske prøve at kigge på et nyere Philips PFL 7605 det skulle
efetr hvad de siger i bl.a. Expert være et bedre fjernsyn såvel billed som lydmæssigt, prøv selv at spørg dig for i en forretning !!

Jeg er ikke helt klar over prisen contra det du har skrevet om O_O
På COOP nettorvet er det 1100 kr dyrere end 5605 :)
Af BrianH
jayjay89 skrev:Hej Rosanna
Du skulle måske prøve at kigge på et nyere Philips PFL 7605 det skulle
efetr hvad de siger i bl.a. Expert være et bedre fjernsyn såvel billed som lydmæssigt, prøv selv at spørg dig for i en forretning !!

Jeg er ikke helt klar over prisen contra det du har skrevet om O_O
På COOP nettorvet er det 1100 kr dyrere end 5605 :)

Hvad skulle en sælger ellers svare, hvis man spørger ham, om det tv han tjener mest på er bedre end det han tjener mindst på?
Af jayjay89
Hej Brian
Ja man kan jo godt være klog på andres bekostning, men ved du helt præcist vilket fjernsyn Expert, eller andre forretninger for den sags skyld,
tjener mest på. ? O-O

Du går ud fra som givet at jo dyrere et fjernsyn er jo mere tjener de, og det er ikke altid tilfældet !!!!!!!!!!!!!!!!! jeg ved det fordi jeg familie og venner der arbejder i henholdsvis Fona og Hi Fi Klubben 8)
Af BrianH
jayjay89 skrev:Hej Brian
Ja man kan jo godt være klog på andres bekostning, men ved du helt præcist vilket fjernsyn Expert, eller andre forretninger for den sags skyld,
tjener mest på. ? O-O
Ja, det er dem de anbefaler de tjener mest på