Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kinoha
Jeg har et problem som jeg håber I kan hjælpe en "uvidende" med:
Jeg kan ikke finde ud af at forbinde mit tv, blu-ray afspiller og surround-anlæg, så jeg får mest/bedst udbytte.

Jeg har
TV: Samsung PS50C7705
Blu-ray: Samsung BD-5500 (skal også bruges som CD-afspiller)
Receiver: Pioneer VSX-609RDS (en ældre sag, men det fungerer) - jeg prøver at linke til et billede af receiveren.

Jeg er med på, at tv og blu-ray skal forbindes med HDMI, men så begynder problemerne også :-)

Håber I kan hjælpe.

http://www.avland.co.uk/pioneer/vsx609/rear.jpg
Af Mysen
optisk kabel fra Bluray til forstærker
optisk kabel fra tv til forstærker
HDMI fra bluray til tv
antenne i tv
Af kinoha
Mysen skrev:optisk kabel fra Bluray til forstærker
HDMI fra bluray til tv
antenne i tv
Tak for hjælpen Mysen. Er det ligemeget hvilken optist indgang i forstærkeren der benyttes til henholdsvis bluray og tv ?
Af MKT
Ja det burde det være. Det kan dog være du må skifte "source" på forstærkeren.
Af Mysen
kinoha skrev:Tak for hjælpen Mysen. Er det ligemeget hvilken optist indgang i forstærkeren der benyttes til henholdsvis bluray og tv ?
Njah. Både og. Nu kan jeg ikke se om den ene er beregnet til dvd/ bluray, mens den anden er beregnet til tv. Sådan er det på min gamle forstærket, og så skal der jo trykkes dvd på fjernbetjeningen, hvis jeg skal have lyd fra den, og jeg skal trykke tv, hvis jeg vil have lyd fra tv.

Sætter man dem vilkårligt i og ikke som anbefalet, kan man komme til at skulle bruge fjernbetjeningen omvendt. Men lyden virker da stadig
Af kinoha
Mysen skrev:optisk kabel fra Bluray til forstærker
HDMI fra bluray til tv
antenne i tv
Der må være noget galt/mangle noget...
Jeg får ingen lyd via forstærkeren (bortset fra radio) - hverken
blu-ray eller tv.

Nogen ideer til hvad der kan være galt ? (jeg har desværre ikke den store viden om audio/video)