Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej hej.

Som overskriften antyder har jeg en le40c755, indstillet efter mit eget syn (ikke de kalibreringsforslag der er herinde).

Jeg synes dog der mangler detaljer i billedet når det er meget mørkt. Ser man en film og det er mørke scener er det mørke bare sort. Hvad skal der skrues på i indstillinger for at få flere detaljer frem i det mørke??
Af noxity
Du kunne jo starte med at finde en kalibrering af din model, og så tage udgangspunkt i dén i stedet for at bruge dit syn. Hvilket næsten altid er en dårlig løsning, hvis du ønsker den rigtige balance. Du har jo ingen forudsætning for at vide hvordan det skal se ud.
Af Sjavse
Avancerede Indstillinger og så ind i Sort Tone.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er det vi kalder shadow detail og det kan være svært at ændre med blot nogle få indstillinger. Det skyldes typisk, at gamma ikke er præcis, hvilket er tilfældet på næsten alle skærme i deres standardindstillinger.

Prøv eventuelt at se de anmeldelser vi har lavet af Samsung LED-modeller her på siden og tag udgangspunkt i nogen af de råd vi giver det. Det er naturligvis ikke samme skærme, men de minder indstillingsmæssigt en del om dit Tv.

Hvis du oplever disse problemer med PlayStation 3, kan det også være fordi din PlayStation 3 er sat forkert op under videoindstillinger.
Af Linnebjerg
hejsa..

Tak for de gode råd og input.

Har prøvet at indstille mit tv nøjagtigt som i kalibreringen fra hdtv anmeldelsen.

Jeg synes at movie mode giver et mærkeligt farvet "slør" over skærmen.

Kan godt være det bare er mine øjne der skal vænne sig til det :-)