Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madsen9009
og så har jeg også fået købt mig en flad skærm...

fladskærmen hedder phillips 32pf9731d og det ser super lækkert ud.
så fik jeg det sat til mit antennestik i væggen og søger efter kanaler, den finder 15 digitale kanaler samt en masse andre analoge kanaler.

nu er det sådan at den eneste HD kanal jeg kan se er kanal kbh hvor signalet kommer fra DVB som der står når jeg trykker info.
den har fundet DR,TV2,osv på DVB men kan ikke vise dem de står bare i sort skærm...

hvordan kan det være jeg ikke kan se andre af de digitale kanaler kun kanal kbh i hd og hvorffor står alle analoge kanaler dårligere end mit gamle billedrørs tv?

det skal siges at det ikke er nogen nydelse at se tv på mit nye fjernsyn da det er så grynet, så skulle det da kun være for at få det hele med på kanal kbh efter 24.00 men der skal jeg sove;-)
på forhånd tak

mads
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
9731D er en ældre sag uden andre DVB-tunere end DVB-T. Hvis du har kabel-TV, så kan du derfor ikke fange de digitale kanaler.
Af madsen9009
hvordan kommer jeg til at modtage de andre signaler?
Af madsen9009
det eneste krav vores antenne forening har er nemlig dvb-t tuner ,
også skulle jeg kunne se digitale kanaler, hvilket jeg jo også kan med kanal kbh som står kniv skarpt og den finder også tv2 osv men dem kan jeg ikke se der er sort skærm på de?
Af xcardman
det er meget logisk
dit gamle billedrørs tv er bedre end den faldskærm du har købt
især hvis den er lidt nyere billedrørs tv fra 2001-2006
især dem med helt fladt billederør, dem er et lcd ikke i nærheden af
samt nogen udbyder sender i noget som hedder mpeg4
så de digitale kanaler kan du ikke modtage på din nye skærm
er næsten 100 på, den kun har mepg2

kender en med et phillips 32 tommer fra 2006 billederør
med en mpeg4 boks og scartkabel
det billede kommer en lcd skærm alså ikke i nærheden af
HD står rigitg flot, selvom den omdanner det til SD kvalitet

Ja en stor kasse, men et klasse billede
Af donoester
Mads,

Hvis du smider en MPEG-4 fil (jeg vil tro de mener en film kodet med H.264) over på et af de understøttede hukommelseskort, så vil den afspille filen.
Men dermed understøtter den jo ikke nødvendigvis H.264-kodede signaler via. DVB-T.

xcardman... jaja, der er jo også en grund til TV-fladskærme er meget billigere pr. tomme end grafikerskærme til computeren. :D
Men ja, giver dig ret i at CRT er/var undervurderet, men der fandtes godt nok meget skrammel på markedet dengang også. Der er jo fordele og ulemper ved det hele (desværre).
Af madsen9009
så jeg skal ud og købe en mpeg4 boks med dvb-t?
Af noxity
Hvad hedder din antenneforening ?

Dit TV har ikke mpeg4, så du skal have fat i en boks.
Det lyder umiddelbart mærkeligt at din antenneforening vælger at sende i DVB-T over et kabelnetværk. Så post lige din forening, så kan vi kloge hoveder måske giver det et kvalifiseret svar
Af Ven
Kunne det være http://www.abenghaven.dk?

Så vidt jeg kan se står der her intet direkte om DVB, hverken T, C eller S, men der står dog "parabol-tv" og hos det nævnte VisionDigital (Canal Digital) fremgår det vist at der enten er tale om parabol (S) eller kabel (C).

Dog forklarer det vel ikke at kanalerne kan findes, men ikke ses. Kan der være tale om en form for kodning? Eller er signalet for ringe?
Af madsen9009
jeg snakkede med ham der står for antenne signaler og it og han sage at det var en mpeg4 tuner og dvb-t signal fra antenen på taget til stikne i vores væg.

så går ud fra at jeg skal ha sådan en boks.. er kender du noget til hvad det bedste køb ville være ? mht priser og kvalitet?

går ud fra at mit analoge signal også vil blive bedret med såda en boks?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Boksen er jo KUN til digitale signaler. Det ligger lidt i betegnelsen "digital boks". Hvorfor vil du blande analoge signaler ind i det hele, når nu en ekstern boks jo købes for at gære tingene digitale, så du ikke behøver døjes med de analoge signaler?