Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af noxity
Ja, du skal bare sige at du ikke ønsker nogen boks.

Både boksen og TV tilsluttes med et antennekabel fra et stik i væggen.

Så det er enten:
Væg -> antenne kabel -> Boks -> HDMI kabel -> TV

Eller

Væg -> antenne kabel -> TV
Af numberone
okay, vi skal have det i to rum, men i det ene rum skal vi nok have viasat Plus så vi kan optage osv, men det gør vel ikke nogen forskel, det ene tv skal vel stadig bare have antenne i tv'et?
Af noxity
Hvorfor vil du have Viasat i det ene rum ?

Det kan da aldrig nogensinde betale sig at have 2 udbydere i samme hus.

Hvis du ønsker at kunne optage, så lej HD-boksen til 89kr/md.

Du kan tilslutte så mange TV du har lyst til ved Yousee.
Af numberone
ups, min fejl, jeg mente yousee plus, skal jeg bare sige jeg skal have en HD boks i det ene rum og så uden boks i det andet rum?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kører lidt rundt i det ;)

Yousee Plus er deres Boks med optagerfunktion. Den koster 89 kr. pr. måned at leje.

Uden boksen kan du stadig se alle dine kanaler digitalt, og ligeledes med deres HD-kanaler. Det kræver blot et TV med indbygget DVB-C tuner, hvilket dit Samsung har.

Dit Samsung-TV har dog også en optager indbygget, så du kan reelt blot tilslutte en USB-harddisk og optage direkte på TV'et. Så behøver du slet ikke leje noget fra Yousee. Du kan dog kun optage den kanal du ser på, da der kun er én TV-tuner i dit TV. Dvs. du kan ikke se én kanal og samtidigt optage en anden.

Hvis dit andet TV også har en DVB-C tuner med MPEG4 dekoder, så skal der ikke lejes en boks for at se digitalt TV på det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det behøver heller ikke nogen boks. Det fremgår ikke om det er en MPEG2 eller MPEG4 tuner, men det vil kun være HD-kanalerne, som vil mangle hvis der ikke er MPEG4 i den.