Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sonped
Jeg var imorges fast besluttet på at jeg skulle have et sony ex520 serie tv som erstaning for mit gode gamle CRT.
Jeg skulle bare lige snakke med nogle fagfolk inden jeg kunne vælge mellem kdl-40ex520, 521 og 524 da sonys hjemmeside ikke lige kunne fremhæve forskellene tydeligt nok.

Mine kriterier er at jeg skal have et tv, der har PVR, DLNA og Wifi(802.11n) samt internet browser. billed og lyd skal bare være "fru jensen" kvalitet.

Fagmanden jeg snakkede med i Fona, kunne desværre kun vise mig et ex521 tv, og han fik mig overtalt til at jeg skulle have 100Hz istedet for 50Hz samt at jeg grundet ønsket om brug af DLNA burde overveje Samsung og at deres browser også var bedre.

Jeg kom derfor hjem med uforrettet sag, men bare flere tv muligheder!
Jeg har siden fået snævret mig ind på det skal være ex721 hvis det skal være sony, men hvad skal jeg sammenligne det med hos Samsung og evt andre fabrikater? prisen skal helst ikke overstige 9.000,-

Jeg vil nok primært bruge Tv'et til at se sport og spille PS3, blev jeg snydt da jeg blev overtalt til et 100Hz tv ?
Af noxity
Jo flere Hz et TV har jo bedre vil panelet også være. Hz i sig selv er ikke en kvalitet, men da topmodeller, og dermed de bedste panaler, altid vil have så mange Hz som muligt, er det en god tommelfingerregl.

Det er helt rigtigt som du har fået fortalt i Fona, at Samsung er den bedste når det kommer til Internet og DNLA. Deres løsning er bare bedre, og spiller langt flere formater end konkurrenterne.

Så vidt jeg ved er ex720 og ex520 ens. Eneste forskel er LED baggrundsbelysning, som giver dig et tyndere TV der bliver mindre strøm. Men du må selv lige tjekke op på, om der er andre forskelle end LED.

Det lader til at du kigger efter en 40", at tykkelse er underordnet og det er multimedia delen som er den vigtigste. Derfor vil jeg anbefale dig at kigge på Samsung LE40C755. Her får du et godt billede, og gode multimedia funktioner. Dog er der ikke fuld web browsing. Pris: 6000kr

Hvis web browsing er vigtigt, så kan du se på Samsung UE40D6505. Det er et LED TV, dvs tyndt, og det har alle Samsungs multimedia funktioner fra 2011. Det koster dog lidt mere: ca. 7800kr
Af selliah
Den nye EX520 er også en led model
Af sonped
Tak for 2 gode bud.

Jeg har nu fået kigget lidt på dem og er kommet frem til D6505 fra samsung istedet for et sony. Desværre er prisen så lige steget på dette tv !:(
Af sonped
Til brug for andre der overvejer samme.

Nu har jeg haft samsung D6505 i 2 mdr. og er egentlig meget godt tilfreds.
Jeg har ikke meget at sammenligne med, men lyden har faktisk overrasket mig positivt og billedet er bestemt ikke skuffende.

Apps delen i SMART TV er endnu ikke færdig udviklet og har pt. en del børnesygdomme, men samsung arbejder vist på sagen.
De apps jeg har anvendt har virket ganske ok, fejlen ligger apps er ang. installering og afinstallering af nye/gamle.

Jeg har endnu ikke prøvet optagefunktionen så den kan jeg ikke sige noget om.
DLNA har jeg prøvet med mange forskellige formater, og alt har kunnet afspille indtil videre.

Jeg har endnu ikke fundet ud af om man kan blandre i undersider på TTV, og det er bestemt ikke en nye feature. Så det mener jeg er en klar mangel.

Menuen synes jeg ikke er helt logisk, har brugt rimelig meget tid på at lærer hvor de forskellige funktioner ligger.

Den indbyggede kanalguide er lidt langsom at blandre i og den viser kun programmer for 2 timer (1 frem hvis man er sidst i en time). Der skulle være et tv billede mens man blandre i kanalguiden, denne har dog endnu aldrig virket på mit tv. Men kan nok klares med en kommende software opdatering. Desværre synes jeg der er lidt langt mellem disse, har kun modtaget en indtil videre.

Håber dette kan bruges af andre der skal tage en beslutning om køb af tv.