Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af metow
Hey folkens.

Jeg står i denne situation, at jeg skal have købt mig en fladskærm. Det skal være primært til gaming og den skal kunne køre 120hz.
Den skal kunne tilsluttes min Alienware m17x bærbar som har VGA og HDMI port, grafikkort GTX260m.

Mit spørgsmål er så bare om det er muligt og om hvilken af de 2 skærme egner sig bedst?

Hvad angår pris er irrelevant.

På forhånd tak :)
Af thomasjn
Jeg har læst at Alienware's skærm skulle have meget Crosstalk, og at BenQ's næsten ingen crosstalk har.

Jeg mener at begge skærme er anmeldt på denne hjemmeside:
http://3dvision-blog.com/
Af metow
Jeg har læst at Alienware's skærm skulle have meget Crosstalk, og at BenQ's næsten ingen crosstalk har.

Jeg er ikke helt inde i det tekniske, men hvad er crosstalk helt præcist ?[/quote]
Af metow
ikke nogen andre der har flere inputs ? ;;)
Af Shooter DK
crosstalk er ved visning af 3D materiale at billederne til henholdsvis venstre/højre øje bliver blandet sammen og det er slet ikke godt :D
Af noxity
Crosstalk viser sig ved at du ser dobbelt. Alt får en skygge rundt omkring sig.

Grunden er Shooter DK skriver, at billedet til højre øje bliver blandet med det til venstre. Du får altså ikke separeret billede til højre og venstre øje 100%, som er kravet for crosstalk fri 3D.
Af thomasjn
Som de andre har forklaret er crosstalk når et billede er vist dobbelt, og det giver en stor forringelse af 3D oplevelsen, syntes jeg selv.

Som regel kan man sige jo nyere en skærm er, jo mindre crosstalk er der (i enkelte tilfælde holder det ikke helt).

Jeg ville klart selv vælge BenQ's skærm.

Som nævnt før, så skulle alienwares skærm være en af de 3D skærme med mest crosstalk, og BenQ derimod en af de skærme med mindst.

Sådan vil du opleve crosstalk(billedet er ikke fra nogen af de skærme der bliver snakket om i denne tråd):
http://3dvision-blog.com/wp-content/upl ... sstalk.jpg
Af metow
Ahh super så har jeg fået det 100% på plads. Tror skam valget falder på benQ så ;)