Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eXeel
Jeg endte med at bestille TV i Hifiklubben fysisk, da Cinemagic.dk ikke havde G30eren i 50".
Men så står jeg og skal finde ud af hvordan jeg fragter den hjem! Det er kun 1-2 km gennem by, men den må sgu ikke gå i stykker :)

Varevogn eller stor taxi, men hvordan undgår jeg den vælter? Hvordan sætter man sådan en fast? Er helt blank. Den er måske klar i butikken torsdag, hjæææælp!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Den skal jo stå op, men det ved du kan jeg næsten se :)

jeg har nogen gange brugt en palle tila t sætte i spænd mellem kasse og væg i bilen. Så undgår man hvert fald, at den vælter. Så længe man blot kører pænt.
Af Mysen
Jeg tog en bus og en ven med ind og hentede mit.
Af eXeel
Mysen skrev:Jeg tog en bus og en ven med ind og hentede mit.
Det var faktisk en god idé. Har lige ringet til busselskabet. Jeg må ikke tage den med i en bybus, da den ikke må stå på gangen, men kan den stå i midtersektionen (barnevogne, cykler), så må jeg gerne.
Så regner med at tage en regionalbus med en ven. Håber det går så, og der ingen barnevogne er med!

Den får ikke for mange stød af bussen? Eller er den polstret nok indeni? Skal jeg tage et tæppe med, den kan stå på?
Af Mysen
Den er jo svøbt ind i flamingo og udenom flamingoen slutter en papkasse tæt. Derfor kan den ikke rigtig få nogle stød i bussen, og bunden af kassen er så bred, at den sagtens kan stå på gulvet uden risiko for at tippe. - så længe en af jer lige holder ved den, altså.

Jeg ved iøvrigt ikke, hvordan bybusserne er i din by, men i Silkeborg, hvor jeg transporterede tv'et, overvejede jeg aldrig, at jeg ikke måtte tage det med i bus. Her er der nemlig en midtersektion med plads til to barnevogne
Af HAT
Den kan sagtens ligge ned bag i en bil hvis du ikke skal så langt og kører forsigtigt. Har tansporteret min ps50c7005 bag i en Volvo V50 uden problemer.

/HAT
Af eXeel
Det kan også være, han bare mente "det område til barnevogne", alt efter om den så er i mindten eller hvor. Men det passer med en regionalbus, så det skal nok gå. Ellers prøver vi en bybus :)

Jeg har også hørt flere køre med den liggende, og der er heller ikke rigtig nogle bump, men hvis den er meget "svag" selve glasset, så frygter jeg den ikek kan bære sin egen vægt og de vibrationer, der vil komme.
Ville dø hvis den var flækket da jeg kom hjem :S
Af eXeel
Rasmus, hvad siger du til idéen med at køre den bagi min stationcar på noget blødt, hvis alt andet går galt? Er det meget dumt? :)
Af Mysen
Rasmus siger nej, gætter jeg på.
Det har været oppe at vende flere gange, om man kan lægge det ned eller ej. Det er fakta, at den kan gå i stykker ved liggende transport, og en professionel fragtmand ville aldrig gøre det. Derfor skal man gerne selv undgå det.
Når det så er sagt, så er det altså ikke særlig sandsynligt, at det sker for dig, at glasset revner på din 1,5 km'ers rute- Men når det kan ske, så må det heller ikke anbefales.
Af eXeel
Okay, det er også fair nok... Tænkte det nok. Jeg må overveje hvad jeg gør i situationen :)
Af eXeel
Det blev en tur med bus og det gik fint :) Men **** en 50" kasse er stor!!
Af Mysen
Jeps den er stor :)

Tillykke med købet...