Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Alexvibrandt
Jeg vil starte med at sige at jeg har kigget anbefalningerne igennem, uden dog at finde et TV der passer godt til mig.
Her er lidt om hvad jeg går efter:

Størrelsen
- 37" eller 40" hverken større eller mindre.

Det vigtigeste
- Jeg syntes klart det vigtigeste er billedkvaliteten.

Pris
- Højest 8000 kr.

Ekstra
Jeg har i mit baghoved at jeg bliver gladere for ting der kan lidt ekstra.
Så det ville være super fedt med en feature som 3D, en fed fjernbetjening eller nogle internetfeatures.
(Dette behøver i dog ikke tage med i jeres anbefaling)

Den skal primært bruges til Playstation 3
Og til at se normalt TV

Jeg ved at Panasonic laver nogle TV med god billedkvalitet, men syntes ikke de ser særligt pæne ud. Så Panasonic er udelukket.
De mærker jeg enlig er mest begejstret for er Sony, Phillips og Samsung.
De har ihvertfald nogle flotte designs

Så hvad vil i anbefale til mig for højest 8000 kr. 37-40" hvor der primært lægges vægt på billedkvalitet, samt et rimeligt design.
Af maskus
Jeg har selvfølgelig set, hvad du søger; men jeg læste altså en anmeldelse af panasonics ST30 hvor de skrev at gennemsnit-lag var meget, meget lavt, (16ms) noget af det laveste overhovedet, så hvis du virkelig vil have et PS3-tv, så er det altså en mulighed.

http://www.avforums.com/review/Panasoni ... eview.html

/MK
Af Alexvibrandt
Tak for tippet.
Men det overskrider budgettet, og findes det i under 42"?
Af mhca
Jeg har ikke lige nogen konkrete bud at komme med lige nu, da dit PS3 krav kan gradbøjes...
De fleste vil godt kunne leve med et input lag omkring de 40-60 ms i nogle spil, men det kan du måske ikke.

Jeg vil derimod sige, at hvis du kigger på 40" TV, så bør du også kigge på 42" TV.
Du skal i hvert fald ikke udelukke 42" på deres skærmmål, da der findes 42" TV, som på rene dimensioner faktisk er mindre end nogle 40" TV. Så gør dig den tjeneste at kigge på 37-42" og vurder så de konkrete ydre TV-mål, før de diskvalificerer nogen på størrelsen :-)

Mvh. Martin
Af Joergner
Jeg ville helt sikkert opgradere til en 42", så plasmaskærmene ikke er udelukket.

Og så ville jeg vælge Panasonics G30:
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... id=4779289

Jeg synes i hvert fald, at Panasonic har lavet et yderst acceptabelt design, hvor stikkene vender ned af og til siden, og så er det ubetinget den bedste billedkvalitet, du kan få til de penge.

Desuden mener jeg ikke, at man får nogen storslået 3D oplevelse ved skærme under 50", så jeg mener ikke, at det værd at ofre de ekstra penge for at få GT30, som er anmeldt her på siden:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1300800175
Af Alexvibrandt
Jeg har hele tiden kigget på G20, og hørt meget godt om det.
Men har altid syntes det har manglet designet, som det nu så har fået med G30.

Jeg tænker lidt, er det muligt at købe en anden fjernbetjening ala dem Phillips laver med alle de smarte ting, som også kan bruges til Panasonic?
Og er den eneste forskel fra Gt30 til G30 at det ikke har 3D?
Af Mysen
Nej. GT30 er også tyndere og har stikkene, der vender den rigtige vej. G30 er med stikkene bagud. 2D billedet er en anelse bedre, men hvor den vinder mest er den antireflektive front, - udover 3D og tykkelsen selvfølgelig.

Kort sagt. Design + bedre i lys stue + 3D
Af Alexvibrandt
Nu når stikkene vender udad, er det så umuligt at komme op at hænge?
Følger der ikke vægbeslag med?
Af netfors
Du kan godt hænge tv'et op på væggen, selvom stik vender bagud. Du skal bare være opmærksom på det, når du køber vægbeslag. At tv'et ikke kan komme helt så tæt på væggen, som hvis stik vender nedad og ud til siden O-O
Der følger stort set aldrig vægbeslag med, når du køber tv. :(
Af Alexvibrandt
Hvor kan G30 købes henne?
I en fysisk butik helst.
Af M. Berg
Alexvibrandt skrev:Hvor kan G30 købes henne?
I en fysisk butik helst.
Gætter på den er i et panasoniccenter, de plejer da at kunne vise de fleste. Ellers Hifiklubben. bare et par bud.
Af eXeel
Jeg ved, at de har 42" og 50" G30 i Hifiklubben, og mange på hovedlageret :)