Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rustyhead
Hejsa

Jeg har læst frem og tilbage herinde, da jeg er på jagt efter et 46" LED/LCD tv til omkring 7-8.000 kr.

Krav til tv:
  • Fornuftigt billede (det behøver ikke være state-of-the-art)
    Strømforbrug under 100w i drift
    Minimale refleksioner i skærmen
    Fornugtig lyd
    DVB-C (har Waoo)
Jeg havde fire tv i kikkerten:
  • Samsung UE46C6005
    Sony KDL-46EX710
    Philips PFL7605H
    LG 47LD750N
og nu har jeg fået det kogt ned til Sony eller Philips. Philips har ambilight, er næsten halv tykkelse af Sony men jeg ved ikke hvor effektiv den antirefleks behandling den har er.

Tv'et bruges til alm. TV, en Wii af og til og en film af og til. Jeg har ikke brug for at kunne surfe på nettet eller lign. inline på Tv'et.

Umiddelbart hælder jeg mest til Philips - hvad siger I, er det et fornuftigt valg til mit brug?

På forhånd tak.

MVH

Thomas
Af Fladskærmsbilledrør
Hvorfor går du/I op i hvor meget strøm den bruger?
Er det ikke bare om man skal drikke en 1/2 liter cola mere eller mindre om året.
Jeg siger: Skid på strøm og miljø krav og gå efter billed. Det blver man gladeste af i længden
Af THM
kender ikke så meget til nævnte philips, men 5605h modellen lider ikke af reflektioner. den har desuden led bag panelet og ikke i kanten, hvilket mindsker risikoen for ujævn lyfordeling. den har et godt billede med de rette indstillinger(se anmeldelsen her på siden).
den er dog lidt tykkere og har ikke ambilight...
Af Søndergaard
Jeg ville gå efter Philips; 7000 serien havde i 2k9 et markant bedre billede end 5000 serien; især håndtering af bevægelse var bedre. Jeg skal ikke kunne sige om det stadig gælder i 2010 modellerne. Lidt som Sonys W op mod V modellerne. Philips har et bedre billede end Sony; det er "blødere" hvor Sony ser "mere "metallisk" ud på dem jeg har set. Det er også meget nemmere at indstille Philips til et godt billede med de enkle håndtag der er til rådighed. Ambiligt er et fed feature der gør oplevelsen lidt bedre efter min mening. Og så er lyden generelt bedre end de fleste skærme.
Brugeravatar
Af Rustyhead
Fladskærmsbilledrør skrev:Hvorfor går du/I op i hvor meget strøm den bruger?
Er det ikke bare om man skal drikke en 1/2 liter cola mere eller mindre om året.
Jeg siger: Skid på strøm og miljø krav og gå efter billed. Det blver man gladeste af i længden
Af samme grund som jeg bruger el-sparepærer, har sensor der tænder og slukker lys automatisk og generelt tænker over at bruge mindst muligt strøm.

Derfor skrev jeg netop også som jeg gjorde i krav til mit nye tv - for at undgå at strøm kontra billede debatten skulle tage over.

MVH

Thomas
Brugeravatar
Af Rustyhead
Søndergaard skrev:Jeg ville gå efter Philips; 7000 serien havde i 2k9 et markant bedre billede end 5000 serien; især håndtering af bevægelse var bedre. Jeg skal ikke kunne sige om det stadig gælder i 2010 modellerne. Lidt som Sonys W op mod V modellerne. Philips har et bedre billede end Sony; det er "blødere" hvor Sony ser "mere "metallisk" ud på dem jeg har set. Det er også meget nemmere at indstille Philips til et godt billede med de enkle håndtag der er til rådighed. Ambiligt er et fed feature der gør oplevelsen lidt bedre efter min mening. Og så er lyden generelt bedre end de fleste skærme.
Det lyder som det bliver Philips - tak for godt input :o)

MVH

Thomas
Af THM
2010 5605h er markant bedre end forgængeren 5604h...
philips bliver dog ofte kritiseret for at være svære at indstille, så ved ikke helt hvad det er for enkle håndtag?
Brugeravatar
Af Rustyhead
Så fik jeg mit Philips TV, og det er en positiv oplevelse. Billedet er langt bedre end på mit gamle Fujitsu-Siemens, lyden er væsentligt bedre, fedt at jeg kan se kanaler fra Waoo uden at være afhængig af deres boks, fedt at jeg kan navngive mine eksterne kilder (Wii, mediecenter mv.), ambilight er klart en positiv feature.

Jeg har bestemt ikke fortrudt.

MVH

Thomas
Af BrianH
Rustyhead skrev:Så fik jeg mit Philips TV, og det er en positiv oplevelse. Billedet er langt bedre end på mit gamle Fujitsu-Siemens, lyden er væsentligt bedre, fedt at jeg kan se kanaler fra Waoo uden at være afhængig af deres boks, fedt at jeg kan navngive mine eksterne kilder (Wii, mediecenter mv.), ambilight er klart en positiv feature.

Jeg har bestemt ikke fortrudt.

MVH

Thomas

Hvilke Philips tv blev det?
Brugeravatar
Af Rustyhead
Glemte helt at vende tilbage på denne - det blev et Philips PFL7605H

MVH

Thomas