Log ind med sociale netværk
02 maj 2011, 14:44
Det kunne være Dell ultrasharp U2311H ips (hvad betyder ips i korte træk) eller HP ZR22W. Jeg kan se, at der faktisk også findes en del 5ms fra både philips, hp og dell
Men hvad kunne ellers være et godt bud op til 2500 og max 23"?
Film er ikke det vigtigst, men at billedbehandling giver et indtryk på skærmen som svarer til det der kommer på papir. Har nogle gange lave billeder på en bærbar, hvor papirudgaven var lysere/mørkere end forventet (og det er jeg næsten sikker på skyldes, at jeg ikke har set i den "rigtige" vinkel). Skærmen skal IKKE bruges til spil, og eventuelle indbyggede højtalere behøver ikke være af høj kvalitet. Indtil videre skal skærmen kunne køre under Windows XP.
Jeg sidder pt med en HP L1940T (synsvinkel 140/135; kontrast 700:1; 300 cd/m2; pixel 0,294; respons 5 ms (det var det, der gav spørgsmålet om de 8 ms)), som trods alder virker "reel" til billeder, men tiden og min alder kan gøre, at firmaet på et tidspunkt have deres grej tilbage.
Men hvad kunne ellers være et godt bud op til 2500 og max 23"?
Film er ikke det vigtigst, men at billedbehandling giver et indtryk på skærmen som svarer til det der kommer på papir. Har nogle gange lave billeder på en bærbar, hvor papirudgaven var lysere/mørkere end forventet (og det er jeg næsten sikker på skyldes, at jeg ikke har set i den "rigtige" vinkel). Skærmen skal IKKE bruges til spil, og eventuelle indbyggede højtalere behøver ikke være af høj kvalitet. Indtil videre skal skærmen kunne køre under Windows XP.
Jeg sidder pt med en HP L1940T (synsvinkel 140/135; kontrast 700:1; 300 cd/m2; pixel 0,294; respons 5 ms (det var det, der gav spørgsmålet om de 8 ms)), som trods alder virker "reel" til billeder, men tiden og min alder kan gøre, at firmaet på et tidspunkt have deres grej tilbage.
02 maj 2011, 15:23
IPS er en paneltype, der typisk er af god kvalitet. Det betyder bedre farvegengivelse og mere korrekt gamma. Samtidig er betragtningsvinklen også god. Til gengæld er sortniveau ikke så dybt på denne paneltype, men generelt kan du godt se det som et kvalitetstempel af langt højere betydning end de nævnte specs, at den har IPS panel.
Jeg tror ikke du skal bekymre dig om de angivende 8 ms responstid. Især ikke, når du ikke skal spille.
Jeg tror ikke du skal bekymre dig om de angivende 8 ms responstid. Især ikke, når du ikke skal spille.
Mangler hifi... - og penge til hifi!
02 maj 2011, 15:53
Måden at en IPS-skærm virker på, gør at den næsten kan have dobbelt så høj responstider som konkurrenterne uden at du vil bemærke det.
Producenterne er jo generelt frække og angiver den laveste reponstid, frem for gns. eller ved bestemte farver og nuancer. og her er IPS generelt mere ærlig.
Producenterne er jo generelt frække og angiver den laveste reponstid, frem for gns. eller ved bestemte farver og nuancer. og her er IPS generelt mere ærlig.
03 maj 2011, 08:43
En høj responstid vil give slør efter ting i bevægelse, dvs. et uskarpt billede. Du kan læse om oplevelserne med responstiden på monitors i de anmeldelser vi laver her på siden. U2311H er også anmeldt, hvor der kommenteres på dens responstid.
peter12 skrev:Er en responstid 8 ms tilstrækkelig hurtig til at film ikke "hopper"?At et billede "hopper" har intet med responstid at gøre. Du tænker sikkert på judder, som er hakken i billedet - typisk fra BluRay-film - men det er ikke en effekt af responstiden.
En høj responstid vil give slør efter ting i bevægelse, dvs. et uskarpt billede. Du kan læse om oplevelserne med responstiden på monitors i de anmeldelser vi laver her på siden. U2311H er også anmeldt, hvor der kommenteres på dens responstid.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto