Feierskov skrev:Jacob R skrev:Rasmus nu har du anmeldt det nye EX720 fra Sony.
Hvad ville du vælge .. Det EX720 eller den gamle HX800 ?
Har købt HX800 i 40" i går, men skal retur til butikken da jeg vil have et 46" i stedet for. Er billed kvaliteten bedre på HX800 som ekspedienten i Sony påstår eller er det bare gas for at komme af med den gamle HX800 inden afløseren kommer.
Jeg tillader mig at svare på dette selvom spørgsmålet var rettet til Rasmus.
Det er svært at finde fordele ved HX800 frem for EX720.
Det - HX800 - er et 200 Hz som reducerer cross-talk ved 3D og kan være en fordel ved fx. sport eller naturudsendelser med panorering, men jeg tvivler på der er stor forskel fra dette til en 100 Hz med scanning backlight.
Der er tale om samme paneltype (deep black panel) i begge modeller.
EX720 har bedre billedforbedring, pænere/slankere design og langt flere features og prisen er næsten ens specielt hvis der tages højde for at der skal ekstern 3D sensor til HX800.
Min vurdering: Køb kun HX800 hvis 200 Hz er af højeste prioritet.
Nu havde ingen desværre svaret inden jeg var ude og købe. Så valget faldt på 46-HX800 pga 2000 i difference på prisen (11000 for ex721 og 10000 for HX800 inklusiv Transmitter og 2 stk 3D Briller) Dvs vil sige cirka 2000 kr i prisforskel.
Jeg har ingen forventninger om at skulle bruge internet på fjernsynet nu eller i fremtiden, da jeg har IPAD jeg kan lege med hvis jeg keder inde i stuen. Og så er jeg enormt glad for Fodbold i TV .. Så .. Ved ikke om jeg har købt det rigtige. Men billedmæssigt synes jeg at det gør det rigtigt godt også med SD billed kvalitet.
Design mæssigt er det jo altid en smagssag. Ville da gerne have haft at det var en lille smule tyndere, men købte Sonys originale wire beslag for 700 kr. Så fra væg og ud fylder fjernsynet 8 cm inklusive beslag, hvilket er okay synes jeg.