Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Du har læst hans ord forkert. Han skriver: ", hvilket er det jeg skal bruge", og er jo bare en anden formulering af "som jeg skal bruge".

Du kan få vinkelstil til antenne og hdmi, der tillader en afstand til væggen på ned til ca. 2 cm. Jeg kan ikke lige gennemskue fra billedet, om strømstikket rager mere end 2 cm baglæns, men det tvivler jeg nu på, at det gør.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Strømstikket kommer ud af en firkantet fordybning nederest på skærmens bagside, men kan ikke føres direkte ud i nedadvendt retning uden at det skal trækkes langs bagsiden på TV'et. Dvs. der skal være plads til kablets tykkelse på bagsiden samt det buk, som kabler får når det skal ud af hullet bagpå.

Vinklede HDMI-kabler vil desuden dække for stik hhv. ovenfor eller nedenfor stikket, da LG har valgt at lægge stikkene over hinanden med horisontal orientering af selve stikkets længdeakse. Så kan man naturligvis købe HDMI-stik, der vinkler i hver sin retning, men effektivt, så kan du da stadig maksimalt bruge 2 af de 3 stik bagpå, selv med vinklede kabler.
Af kaja69
Tak for dit svar! Som jeg forstår dig kommer det skråt ud, men kan du sige om jeg kan bruge et wireophæng, fx det her: http://www.av-connection.dk/?PGr=4405&ML=1599

Nu vi er ved det hvad så med LAN stikket - er det lige ud i bagvæggen?
Af Mysen
Selv med vinklede HDMI stik, vil du skulle bruge mere end 1,5 cm til væggen. Mit tv hænger med Samsungs originale ophæng, som dette ophæng er en kopi af. Med mit ophæng var det muligt at øge afstanden til 2,5 cm, og det er muligt, at dette også er tilfældet på kopien. Ellers kan man nok selv lave et eller andet system.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
LAN kommer også direkte ud i bagvæggen, så det vil også kræve lidt plads. Her kan du dog strippe kablet for plastic, så lederne er fritlagte. Det vil give dig en relativ flad terminering, som sagtens kan fungere - jeg bruger det selv et sted i huset. Det er nok nemmest at gøre hvis man selv samler kablet, men det kræver en speciel tang.

Problemet med strømkablet er, at hullet det sidder i har skarpe hjørner, så når først strømkablet er isat, så skal det ud over et temmelig skarpt knæk, hvilket ikke kan gøres uden at det slår et lille buk på kablet. Om det reelt betyder noget for vægmonteringen er lidt svært at sige, da vi ikke kan teste det i vores lokaler uden at ødelægge væggene fuldstændigt.
Af kaja69
Jeg har stadig ikke fået købt noget TV (arrhh al den tid man bruger på "research" :).

Nu så jeg så at Samsung 46D5005 ("D" forstår jeg er en ny 2011 model) sælges hos Elmutanten for 6.999. Er D5-serien testet noget sted og er det et bedre køb end Sharp LC46LU820 (2010 model) der koster det samme?
Af kaja69
Er der slet ingen der har købt/set D5 eller læst en anmeldelse?
Af kaja69
Stadig ingen der har set Samsungs 2011 D5-serie?