Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

ok jeg var lige inde i el giganten for at se på mit fremtidige tv køb.. havde egentligt besluttet mig for 50pk350n

men er du gal det hakker når ting bevæger sig.. jeg spurgte ekspedienten om det ikke var en fejl da tvet ved siden af kørte HELT glat javist kostede det 18.000 kr og ikke 5500 kr
men det er fordi det kører 50hz og ikke 100 ægte hz som det ved siden af

men havde bare fået det indryk af det tv at det var super flot.. farverne er da også flotte men det er da grimt til feks action scener :S

jeg var utroligt skuffet og mistede helt lysten til at købe et lg når det er så grimt at se på
det lignede jo to skridt frem og et tilbage konstant

er jeg den eneste som er skide sart ?
Af Mysen
Din lokale sælger har det forkerte job. Det ER en fejl, at billedet hakker, og du må derfor aldrig tage billedet i en butik for gode varer.
Det er selvfølgelig ikke fair at sammenligne billedet på pk350n med et, der er 3x dyrere, men alle fjernsyn kører altså med 50hz, hvis det er det signal, der afspilles. Der er ikke noget, der hedder "ægte" 100 hz, men der er metoder, der beregner ekstra "uægte" billeder. Desuden kører også PK350n med 100hz, men det er kun for at undgå flimmer, der ellers vil forekomme på en plasmaskærm. Det er altså bare de samme billeder, der bliver afspillet flere gange.

Det er et typisk scoop at de dyre modeller skal se godt ud ved siden af de billige, men det er altså noget vrøvl, han får fyret af, og PK350n skulle helst ikke hakke, når du får den med hjem...
Af Supergris
Igen. Man kan IKKE bruge et tv udstillet i en butik til andet, end at se designet samt byggekvaliteten.
Dette er ofte kommet op i diverse forums. Du kan ikke bedømme billedkvaliteten, før det står hjemme i stuen, altså må du stole på hvad diverse brugere skriver om tv´et.
Der kan være så mange grunde til, at tv´et ikke performer ordentligt i en butik, så lad være med at bekymre dig om det, du ser der. Stol hellere på hvad de folk, der har erfaringer med det, har at sige...
Af TechnoMulen
mmh ja men han sagde at alle tv kørte et full hd program..

nu ved jeg ikke hvor i er fra men hvis i er fra aalborg og selv kommer forbi så se forskellen
det var vildt

jeg er klar over at det ikke er fair at sammenligne med et tv der koster 3 gange så meget

men hvis begge tv kører samme opdaterings hastighed så burde det jo køre helt smooth og ikke hak hak på det billige ?

hvad er det jeg overser her i teknik?
Af Mysen
TechnoMulen skrev:mmh ja men han sagde at alle tv kørte et full hd program..

nu ved jeg ikke hvor i er fra men hvis i er fra aalborg og selv kommer forbi så se forskellen
det var vildt

jeg er klar over at det ikke er fair at sammenligne med et tv der koster 3 gange så meget

men hvis begge tv kører samme opdaterings hastighed så burde det jo køre helt smooth og ikke hak hak på det billige ?

hvad er det jeg overser her i teknik?
Der er bedre opdateringshastighed på et dyrt plasma end på et billigt plasma, og det vil mindske fosforslør og gøre billedet mere flydende. Der er også mere flydende billeder på en dyrere LCD skærm, hvor scanning backlight nulstiller øjets retention, og der er interpolation, der lidt kunstigt behjælper flydende billedkvalitet pga. beregnede, indsatte billeder.

At det hakker skyldes, at signalet enten er forvrænget, eller det kører med en anden frekvens end tv'et understøtter. - Såsom de 24 billeder i sekundet fra en blu-ray som bare få år gamle skærme ikke understøtter. Disse signaler bliver afspillet forkert, og vil derfor hakke.
Et PK350n er bare i stand til korrekt at afspille både 24/25/30/50/60 billeder i sekundet korrekt, hvilket tyder på forkerte indstillinger i menuen eller et forvrænget signal i butikken af den ene eller anden grund.
Senest rettet af Mysen 29 apr 2011, 21:27, rettet i alt 1 gang.
Af TechnoMulen
mmh okei så :)

så jeg burde faktisk prøve at gå ind og sige.. hit med fjernkontrollen og så lege lidt med indstillingerne ?
Af Mysen
Njah... Hvis der har kørt en bluray, som er blevet delt op så meget, at der af en eller anden grund er givet pk350n hakkende billeder, så hjælper fjernbetjeningen ikke. Og hvis du beder om at se noget tv, kan det jo være samme historie med antennesignalet.
Men du kan jo prøve at bede om et antennesignal, og så se om det hakker lige så meget.
Af TechnoMulen
jeg tog faktisk ind i bilka bagefter for at se på samme tv
men de havde valgt at vise .. bryllup på samtlige tv.. så der var begrænset hvor meget action og hurtige scener der var i og så er tv2 jo heller ikke full hd .. så det kunne jeg desværre ikke bruge til en døjt

dog var der ingen billed forskel på det dyreste tv og så det jeg så på
Af selliah
Må man høre hvilket tv det stod ved siden af :) ?
Men de andre har ret der er mange grunde til det kan hakke og det bliver bestemt ikke det samme når du kommer hjem. Ellers kan du jo købe det, tage det hjem og hvis det ikke helt lever op til dine forventninger så har elgiganten 14 dages fuld returret så du aflever det bare tilbage :) Hvis det mod al forventning hakker. Det er et udemærket tv til en god pris og ekstra stærke priser nu hvor de nye modeller kommer ;)
Af TechnoMulen
øhm husker faktisk ikke hvad det tv hed . jeg overvejdede at tage et bille af modellen men kom fra det igen

desværre :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Begge butikker har, så vidt jeg ved, en ganske udmærket returpolitik, hvor du kan returnere en vare i 14 dage selvom du har brudt emballagen. Hvorfor ikke bare prøve at købe den med hjem, så du kan få set det i din egen stue?
Af TechnoMulen
det tror jeg også jeg vil prøve at gøre :)