Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Don Frølund
Hej Alle experter.

Jeg har brugt laaang tid på at læse alle de gode blocks her på Flatpanels - men for at være ærlig er jeg lidt forvirret.

Nu til min udfordring:

Jeg skal bruge et 46" LED TV - som skal hænge på en væg. Da den skal hænge er det vigtigt at stikkene IKKE vender indad. Design er vigtigt - men det er et godt billede også. Det vil blive hovedsagligt brugt til TV (specielt sport) og lidt PS3-spil og Blue-ray film.

Budgettet er ca. 10-15 kilo. Jeg har set mig varm på enten Sony eller Samsung. Tænker at jeg kan nøjes med en "gammel" model Sony NX710 eller Samsung C7705.

Men hver gang jeg læser noget om dem - står der næsten altid at de ikke er de bedste i klassen - men hvad er Best in Class?? Når man nu også har de "simple krav" at det skal se lidt lækkert ud og være praktisk så stikkene ikke vender ind mod muren??

Håber I vil hjælpe mig!

mvh

Frølund
Af lennon
Nu ved jeg jo ikke om du overhovedet har et specielt LCD behov ? Eller om du er gået i marketingsfælden , og tror at LCD/LED har bedre billede, mærkbart mindre strømforbrug osv osv ? ? I hvert indikerer dit TV forbrug, at du vil være bedre tjent med et plasma , som overall har synligt bedre billede end de nævnte.

Feks :http://www.elgiganten.dk/product////PS5 ... ?scid=9084
Af deluxe
Det Lyder som en Panasonic TX-P50GT30 passer til kravene, med undtagelse af LED og at skærmen er lidt større. Hvilket kun kan være et plus. ;)
Af MKT
Jeg kan umiddelbart ikke se nogen grund til ikke at købe en GT30 med de behov. 3,3 cm dyb, stik vender til siden eller ned og den her et flot billede. Læs selv her:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 800175&rss

Med 2011 modellerne har Panasonic virkelig indhentet, hvis ikke overhalet, de andre producenter på design og samtidig beholdt den gode billedkvalitet de har vist i nogen år efterhånden.

Er der en speciel grund til du siger det skal være LED?
Af sirl
Jeg har selv et 46" c8705 fra Samsung, og det er jeg vanvittigt tilfreds med. Stikkene peger nedad eller til siden, men samsungs eget beslag (eller et kopi-produkt, som jeg bruger) hænger apparatet helt fladt på væggen.
Jeg syntes det klarer alle mine input med super kvalitet, bruger både SD og HD kanaler, BluRay og en medieserver. Den har heller ingen problemer med at klare en ps3 eller spil fra min bærbare...

Er sikker på at det er en model du vil syntes om, og så syntes jeg personligt at det har et hammer-flot design...

held og lykke med jagten