Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Risting
Jeg står i den situation, at jeg skal ud og investere i et nyt tv, fordi mit nuværende kun er mpeg2, og jeg er for nærrig til at leje en yousee boks.

Prislejet havde jeg forestillet mig ligger på ca 3000-4000 da jeg er fattig studerende. Det skal minimum være 32". afstanden til tv'et kommer nok til at ligge på de 3-3,5 meter så jeg ved ikke om 32" i virkeligheden bliver for lille i mit tilfælde, men jeg har svært ved at tro på, at jeg finder et større tv i samme prisniveau. Tv'et skal bruges til både Dvd, ps3, wii og al slags sport der bliver vist på de forskellige tv kanaler. Desuden ser jeg gerne det bruger lidt strøm når det kører.

Jeg er fuldstændig rookie når det kommer til tv-udvælgning, så al hjælp er velkommen, også hvis i mener jeg bør spare lidt mere op eller andre muligheder.
Af MKT
32" er alt for lidt til den afstand. Nu ved jeg godt jeg er advokat for de store tv, men selv dem der siger mig imod vil nok være enige her. skal man indgå et kompromis med prisen ville jeg spare lidt ekstra op og tage en af de rigtig gode 42" der er. Hvis der skal spilles meget ville jeg nok tage et LCD (enten LG 42LD750 eller Panasonic L42G20) eller Panasonic P42G20 hvis sport er hovedfokus. De ligger alle sammen til 4999, så lidt over budget, men du får størrelse og kvalitet i et mere acceptabelt niveau.

Hvis jeg brugte 4000 på et 32" nu ville der gå en månede og så ville jeg ærgre røven ud af buskerne over jeg ikke liiige brugte det ekstra på at få en ordentlig størrelse.
Af Risting
Tak for dit svar, det er meget værdsat. Du bekræftede lidt det som jeg frygtede, at størrelsen på Tv'et skal op. Jeg forventer helt klart, at der bliver set dobbelt så meget sport på fjernsynet som der vil blive spillet på det, så fokus ligger helt bestemt på sport fremfor spillene. Jeg vil kigge på dine forslag. :)

Andre input vil også blive værdsat.
Af Mysen
Er du ikke til at rokke i pris, så tag et kig på den prisbillige X20 fra Panasonic.
Nu foreslår vi kun modeller fra 2010, der muligvis kan være svære at finde, men det skyldes dit meget lave prisniveau.

Du kan se test af begge Panasonic modeller her på siden, og så kan du jo selv vurdere om g20 er de ekstra penge værd.
Af Steen Bay
Mysen skrev:Er du ikke til at rokke i pris, så tag et kig på den prisbillige X20 fra Panasonic.
Nu foreslår vi kun modeller fra 2010, der muligvis kan være svære at finde, men det skyldes dit meget lave prisniveau.
2011 modellen P42C3E kan faktisk allerede fås ganske billigt, som f.eks. i Elgigantens netbutik hvor den står til 3799,- incl. fragt.
Af Mysen
Steen Bay skrev:
Mysen skrev:Er du ikke til at rokke i pris, så tag et kig på den prisbillige X20 fra Panasonic.
2011 modellen P42C3E kan faktisk allerede fås ganske billigt, som f.eks. i Elgigantens netbutik hvor den står til 3799,- incl. fragt.
Åh, jamen så er det jo nok den man bør vælge. ;)

Jeg troede stadig at prisforskellen var markant som den er på G20, GT20, VT20 vs. 2011 afløserne...
Af MKT
Er C3 den nye X20 og betyder det at C2 er den nye S20? Eller har det ikke nogen sammenhæng i det hele taget?
Af Mysen
Det er nok svært at lave direkte sammenligninger, men hvis man skulle prøve ville det være lidt anderledes.

S20 bliver afløst af S30. C2 er en 2010 model, lidt billigere end X20. Den afløses af C3.
Der kommer ikke nogen X30, så afløseren til X20 er nok den, der hedder CX3.
Af Risting
Jeg takker og bukker for svarene, jeg må nok erkende, at min nærrighed har overtalt mig til at kigge lidt nærmere på P42C3E-modellen som er blevet nævnt. :)
Af THM
Risting skrev:Jeg takker og bukker for svarene, jeg må nok erkende, at min nærrighed har overtalt mig til at kigge lidt nærmere på P42C3E-modellen som er blevet nævnt. :)
den tror jeg heller ikke du går helt galt i byen med i denne prisklasse.
Af deluxe
Med den voldsomme siddeafstand ville jeg nok ta et kig på modellen større, som fås lidt over budgettet. :)

50" Plasma TV TX-P50C3E
Af Risting
Det synes jeg lyder helt vildt. Ville et 50" virkelig være bedst med den siddeafstand? Jeg synes nemlig 50" virker utrolig stort sådan lige umiddelbart.
Af Plym
Panasonics TX-42C3B ble nylig testet hos HDTVtest, og fikk en OK anmeldelse (Qualified recommendation). Et par qoutes fra konlusjonen:

"The Panasonic TX-P42C3B does bring some attributes to the table which are still exclusive to Plasma display technology – namely limitless viewing angle and high motion clarity, neither of which you’ll find on bargain-priced LCD displays."

og

"TX-P42C3B performs brilliantly with games consoles thanks to its lack of annoying input lag. In the end, it’s not without its charms, but the best value for money is to be had slightly higher up in the Panasonic Plasma range"

Hele testen her:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 211056.htm
Af deluxe
Risting skrev:Det synes jeg lyder helt vildt. Ville et 50" virkelig være bedst med den siddeafstand? Jeg synes nemlig 50" virker utrolig stort sådan lige umiddelbart.
Jeg ville i virkeligheden selv foretrække 60+ til den afstand, men det ville overskride dit budget voldsomt.

Så til prisen, vil 50" være perfekt til dig ;)